Babysång!

Igår när jag kom hem stod mannen och lagade mumsig mat. Alice hjälpte till från sin barnstol. Micron hade hämtats av någon servicesnubbe (något med magnetismen som startar micron) & alla var allmänt glada. Ja förutom Alice som blev toktrött redan vid 19, snoret rann & vi anade oråd om ett jobbig natt & mycket riktigt. Kl 22 vaknade hon & ville inte ligga i sin säng som ansars skulle vara ganska bra att ligga i med upphöjd huvudände, men hon ville vara hos mamma. Men kom inte till ro, föröskte med alvedon, napp, näsfrida, välling & 2 timmars knölande senare somnade hon & sov oroligt men hon sov iallafall till 8. Värre var det med hennes mor som är lättväckt som tusan & hade mkt svårt att sova bredvid snorsnarkande bebis som rörde på sig var 5:e minut & gnydde till var 10:e precis i mammans insomningsfas...

Aja, vi tittade iallafall på Bonde söker fru. Jag är kär i Wille, synd att han är bög. Han är ju för söt. Mannen satt & fällde kommentarer, han har fortfarande inte kommit över grillolyckan & satt & tjoa "nej men akta dig för elstängslet så du inte tar eld igen" men nu är det slut med det för grillmästaren åkte ut.... Som vanligt Magnus rules med sina kommentarer garvar lika högt & länge varje gång. "Jag kände mig som en riktig kapten med mina kuttersmycken utspridda på båten"...

Vi drack glögg, provade 04:an tror jag det var (mannen har köpt ett "samlingetui" med alla glöggerna som kommit ut i den serien. Den var betydligt godare iallafall än 07:an men jag tycker de där smaksatta glöggerna smakar för lite glögg helt enkelt...

I morse kände jag att jag inte ville vara hemma med småtjurig snorig Alice hela dagen så vi pep iväg till Babysången trots snor och nysningar. Höll henen dock från pussvänligt avstånd från de andra barnen, så jag hoppas ingen blev smittad. Blev en mysig stund trots att vi SPELADE IN, det ska tydligen göras en babysångsskiva (typ INGEN sjöng med räddsla för att höras mer än ledaren) & Alice klara hela tiden ut, somna som en stock i bilen hem och kunde både flyttas till vagnen och kläs av fortfarande sovande! Värmer nu min lunch i ugnen, hade förträngt att micron inte finns hemma längre & är vrålhungrig & OTÅLIG!

Dagens meny:

Frukost: 1 glas Proviva Skogsbär, 1 knäcke med bregott & ost ½ äpple + te
Lunch: pasta med köttfärslimpa (frysrensning)
Fika: frukt
Kvällsmat: morots& linssoppa med msarrig topping & bovetefralla
Kvällsfika: frukt & te

Kommentarer
Postat av: Tess

Vilken otur ni haft med sjukdomar! Ni kommer troligtvis få utdelning lite senare då Alice börjar förskola och har ett schysst immunförsvar=) Om man ska se något positivt i det hela.

Sjunga offentligt och bli inspelad och höra min egen röst är det värsta jag vet. Kombon av de två ger mig rysningar. Du var modig som stannade=)

Kramar.

2008-11-20 @ 20:38:46
Postat av: svintoflickan

hi,hi tack så mycke för ditt inlägg i min blogg..du må tro jag skrattade o du må tro de värmde !!!!!!!!



lea är me förkyld..de är så synn om de små tycker jag när de blir täppta o snoriga.

vi var på öppna idag..alla är ju förkylda så skulle man vara hemma varje gång skulle man aldrig gå ut känns de som.skratt.



ha de sååå bra !!!



kraaaaam

2008-11-20 @ 23:24:16
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0