Händelserik Onsdag!

Alice vakna till vid 6-7 men jag stoppa om henne och hon somna om igen & vid 8.45 fick jag gå upp och väcka henne, hon låg som en liten boll i fotänden på sängen bara en liten hårtuss stack fram under täcket *snuttan min*. Hon fick sin välling, bajsa lite & så bytte vi och for iväg på babysimmet. Idag har Alice dykt tre gånger, hon tyckte det var en smula läskigt skrek till lite när hon kommit upp ur vattnet och fått luft igen, men det gick bättre och bättre för var gång.

Sen åkte vi hem, åt frukost & så for jag iväg för att handla inflyttningsblomma & en liten barnpresent. Åkte hem & hämtade Alice & sen for vi iväg till min gamla jobbarkompis med dotter som flyttat in i ett nytt hus. Huset ligger bara några tiotals meter från havet & har en underbar utsikt!!! Huset kändes luftigare och mer hemtrevligt än det de bodde i innan. Vi pratade och fikade & barnen lekte.

När jag kom hem hade mannen målat taket i vårt blivande sovrum, vitt & fint. Han tog en promenad med Alice & jag förberedde maten & strax därefter kom mamma & pappa. Bruna och fräscha efter Thailand. Mamma verkade vara vid gott mod, kanske lite smalare & hon sa inte ett enda ord, hon försökte inte ens, kan antaglign inte. Hon skrev på sin handdator eller på ett litet block, men hon överlåter mer och mer till pappa, förut skrev hon lång uppsatser nu är det enstaka ord eller korta meningar.

Pappa fick sin FarsDag present & Alice, jag & mannen fick presenter. Vi tittade på 222st Thailandskort. Alice visade att hon kan krypa och sen åt jag, mannen, pappa & Alice mat. Mamma satt i köket och vi i vardagsrummet. Mamma åt sina näringsdrycker, yoghurtar och lite glass. De åkte vid halv sju. Då hoppade mannen & Alice i badkaret & bada bort dagens klor. Själv höll jag på att skita ner mig när jag hörde att någon tassa runt i vår hall medan jag stod i tvättstugan (& de andra badade), det var pappa som glömt en sak & kom tillbaka. Jiiiiiiiiises!

Mannen la Alice idag, själv sjönk jag ned i soffan framför Bonde söker fru. Tycker att Magnus har svårtast att välja. Att Hanna är kär i Elias det ser man ju. Men Peter hmmmm. Jag själv skulle ju ha valt Wille på en sekund han är ju för söt & gooo. Patrik skulle jag nog ha irriterat mig på efter 5 min... & Per -jag vill ju att han ska ta blondinen, kommer inte ihåg vad hon heter men jag diggar inte riktigt Åsa...


Kommentarer
Postat av: Anki

Ha ha jag är så lättroad, men jag är lika lättskrämd som du, när jag arbetade i butik kunde jag stå i kött eller mjölk kylen och så kom någon in när jag höll på kunde jag flyga i taket, man är så inne i det man håller på med. Nu hörde du kanske att han var på väg in och det är scary, väldigt scary. Ha en bra dag. Kram

2008-11-27 @ 08:34:54
URL: http://flyarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0