Julpysselhelg!

Först vill jag bara säga att det är SKIT att Anna åkte ur IDOL innan Johan Palm, men samtidigt tror jag att hon kommer BLI något och då har hon lättare att få göra sin egen GREJ när hon inte är idolvinnare!

Igår satte mannen panel på övervåningen. Alice & jag åkte först till City Gross & handlade, hittade lite gardiner & kuddar & en FRoggy pulka till Alice, så himla söt! Väl hemma var det dags för en nattinatti promenad & så sov Alice sött i nästan 2 timmar vi åt grötlunch & jag läste ganska mycket. När Alice vaknade så var det dags att sätta igång julbaket. Igår blev det lussebullar, tyvärr hade vi inga tryffelingredienser annars hade vi nog rockat loss på det med, men det får vi ta någon dag i veckan & nästa söndag. På kvällen gjorde vi gartinerad fläskfile (recept se www.nheasmatobak.blogg.se där finns även recept på lussbeullarna & på julgodiset vi tänkt baka i år.

Alice sov hela natten - ett tecken på att hon börjar bli kryare igen, hoppas innerligt att det här var sista förkylbningen på LÄNGE tycker att de avlöst varandra på löpande band. Själv vaknade jag av mig självt strax efter 7 ,låg och myste lite och läste i min bok Åse av Denise Rydberg. Alice vaknade 8. Det blev gemensam frukost. Alice har kommit på att smörgås är smaskens, jag ger henen jättefranska med smör & leverpastej i små små tärningar. Hon glömmer bort att äta yoghurten som hon annars gapar stort efter.

Sen gick vi ut en sväng. Vi har ju lite snö och den tog vi vara på. Alice fick inviga sin pulka:




Mannen passade på att klä altanräcket på framsidan med granrisfösedd ljusslinga, blev jättefint! Sen tog vi en timmes söndagspromnead hela familjen, Alice somnade efter halva träckan ungefär.

På eftermiddagen har vi tagit ner julsakerna & hängt upp julgardiner:




Mitt vardagsrum.

Köket har jag inte hunnit fotografera ännu. Nu ska snart mannen & Alice ut på promenad igen sen tänkte vi dricka lite Glögg & jag har blivit lovad att få se Desperat Houswifes!!

Dagens meny:

Frukost; 2 smörgåsar med brgott & Billinge 1 kopp varm choklad
Lunch: 2 korvar med bröd och lite mos
Fika: glögg & ett glas julmust *mUMS*
Middag: lax med potatis & sås, sparris & avocado
Kvällsfika: färsk annanas & vindruvor

Kommentarer
Postat av: Anki

Åh du har det så fint hemma hos dig, avis.. Ha en riktigt skön vecka och jag hoppas att Alice får sova hela veckan lång och att hon inte drar på sig fler förkylningar.

Kram

2008-11-23 @ 16:56:49
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Somris

Oj vilket fint vardagsrum du har nu! Precis de där gardinerna tänkte jag med köpa online men när jag väl beställde dem var de slut. Så nu får det bli samma som förra året. Men jag köpte nya till köket iallafall. Har dock inte satt upp någonting ännu, tänkte börja i veckan! =)

Söt pulka, precis en sån ska Viktor också få. De sitter så himla bra i dem! Nu väntar vi bara på snön......



kramis

2008-11-23 @ 19:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0