Kalkonmiddag

Han inte riktigt skriva klart igår då lilltrollet vaknade och jag hade ju inte sett henne på 5 timmar...

Jo mannen och jag åkte och shoppade. Vi handlade gardinstänger, rullgardin mm till övervåningen, Bokhylla i ekfaner till kontorsrummet. Vi gick ut via självscanningen, tror ni mannens mastercard funka, nej just det, puckot är ju så snål så han för ju över varenda överbliven krona till sparkonto med högre avkastning, lever på kontanter resten av månaden och när kortet ska användas har det varjen täckningen eller han något minne av koden. Så MITT kort fick gå varmt igår. & sen åkte vi till Skärholmen coh besökte var och varannan skobutik jag var ute efter stövlar, såklart fanns ju inte en sån modell ajg tänkt mig men tillslut så stod de där ett par fina stövlar jag blev kär i. På Scorette. Ska sätta in bild senare. Mannen var lite nervös över att lämna Alice så vi han ju inte fika utan åkte hem vid 13 snåret svängde förbi företaget för att hämta släpkärran och jag tiggde till mig lite godis på macken när vi tankade. Vi hade svärfars Q7:a kan säga att vi ALDRIG kommer skaffa en så stor bil, hej och hå vilket bök, det skulle parkeras luftigt och backas in och bilfan tog ju nästan upp 1,5 ruta.

Här hemma hade farfar fått sjunga och knäppa av och på en tändare DÅ kunde farmor mata in Alice mat i munnen på henne. Hon var hängig och små kinkig och hade sovit 2 gånger under den tid vi var borta. & vid 16 när Alice farbror kom var hon inte på topp och han var ju då SÅÅÅÅÅ läskig så hon satt bara och grät vid middagen men likförbannat skulle hon titta på honom. Vi mumsa musslor till förrätt, helstekt kalkon till varmrätt och sen hade svärmor gjort en supergod cheesecake, ska lägga ut det receptet i matbloggen.

Farmor fick prova att lägga Alice och det gick bra tog endast 30 min. Men sen vaknade hon efter 2 timmar och fick sova hos oss, hon är förkyld pluttan och jätte täppt i näsan så snorsugen har gått varm och välling har serverats som sömnmedel på löpande band men vi sov ganska bra fram till 2,30 sen blev det en katastroftimme sen sov vi till 6 då skrek hon och somna ganska snart om till 8.45.

Idag har hon 38,4, är jättekinkig men jag fick i henne en föaska välling så nu sover hon sött inbyslad i fleeceoverall och täcken- Vi ska äta lunch sen bär det av hemåt!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

å är hon förkyld lilla gumman.

vår också men inte feber men hon är täppt.



jobbigt me begravning..tur ni hade er lilla ljusstråle med er ...som betydde mkt för många där tror jag.



kramkram

2008-11-02 @ 22:35:28
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0