Mammadäjt!

Hur mycket "vaktar" ni era barn när de leker? idag har jag haft mamam och bebisdäjt hemma hos mig, vi var 4 mammor och 3 grabbar och så Alice. Två av grabbarna är strax över året och Alice & H är 7 & 8 månader. Jag bjöd på Fiskar paj & cheesecake (se www.nheasmatobak.blogg.se) . Barne lekte, vi tog en promenad, fikade... Men när barnen leker agerar vi mammor HELT olika. En mamma hon står som en hök över sin unge, han får ta mig fan inte göra någonting. Jag sa till och med att "Ljusstaken FÅR han leka med, låt honom hålla på" men hon stod ändå där och vaktade och sa nej och drog bort honom. Den lille killen får inte göra någonting i fred vilket gör att han hittar på ÄNNU mera bus, bara får mer nej och skäll och tillslut när han gör ett RIKTIGT bus då fattar han ju inte skillnaden på det nejet och alla andra nejen. Hade god lust att säga åt mamman att hon skulle sätta sig en stund, slappna av och låta honom hålla på, men man är ju lite försiktigt, vill inte trampa någon på tårna. De två stora pojkarna har inte en chans att lära sig leka med varandra, allt är bara NEJ tillslut slutade "leken" med att ena killen biter den andra jättehårt i armen... *inte ett dugg förvånad* vad ska de annars hitta på?
Jag var helt slut när de åkte och inte var det över barnens tosjande om jag säger så, det ringede "Nej O'''''''' " i mina öron i en timme efteråt..

Kommentarer
Postat av: Ann m oliver, Lova & Oskar

Oj, sånt e jobbigt! Jag brukar låta barnen leka utan att lägga mig i. Ja under förutsättning att de inte fördärvar nåt eller slåss. Tycker även att småttingarna kan få peta lite på varann och pröva att ta varandras leksaker utan att föräldrarna går in och bryter. Det är ju deras sätt att upptäcka, både varann och livet! En del mammor ska hela tiden vara med och kan inte slappna av och utnyttja de få minuterna man har då barnen sysselsätter sig ;-)

Kram!

2008-11-17 @ 22:19:26
Postat av: svintoflickan

hmm..de går ju inte att passa jämt när man har flera syskon..o passar jag för mkt då är de som att 2 åringen trotsar o blir ännu värre..

å lilla skruttan behöver få utforska världen lite..sen är ajg lite hispig att hon ska ramla bakåt men de är ju en annan sak:-)

önskar jag vore så duktig att baka o laga mat..vi åt pannkakor idag..men vet du..jag köpte frysta färdiga pannkakor..usch ..de borde jag ju inte ens berätta för dej.ler.

kraaaaaaaaaaam

2008-11-17 @ 22:28:23
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0