Man ska inte...

Idag är jag arg så det kokar över.


Natten blev jobbig den med, hon vaknade vid 2 skrek till 4. Försökte få mannen att lösa det hela själv & visst försökte han lite fler saker i natt än igår natt men jag stod tillslut ändå inte ut, sög rent hennes näsa och gav ny välling då somna hon.

Mannen är så ANTi att ta hjälp av läkare, man ska inte vara sjuk, man ska inte ta näsdroppar, man ska inte vara ledsen, man ska inte... klippa av ballen av sin man....

Men idag har jag i alla fall fixat fram en VC tid för att kolla upp örat. Tyvärr har jag själv möte då så jag tror inte att jag hinner vara med. Litar inte på att mannen frågar om de saker jag vill att han ska be dem kolla upp. Öra, hals mm...

Inte nog med läkarbråk i morse (" men nu är hon ju bara täppt"..."håll tyst hon är bara ett barn är det för mycket begärt att kolla upp för att kunna utesluta eller få hjälp?"), jag skulle ta andra bilen, tror ni det finns någon skrapa i den? Nix Tror ni det finns en extra skrapa i huset? Nix. Var så förbannad. Mannen får ju MÄNGDER av reklamskrapor till sitt jobb, men att ta hem en och se till att det finns åtminstoner EN i varje bil det är tydligen för mycket begärt. Tog skrapan ur den andra bilen skrapa lite lätt satte mig sedan i bilen med värme och spruta spolarvätska så jag kunde se framåt åtminstone, sen åkte jag.

När jag kom fram till jobbet och började ringa till BVC för att rådfråga hur vi skulle göra med Alice, tror ni inte mobilbatteriet lägger av då, FÖR ATT MANNEN SPELAT SPEL PÅ DEN HALVA KVÄLLEN UTAN ATT LADDA DEN. Man ska INTE klippa av ballen på sin man...

Har nu i 4 dagar försökt få tag på LSS handläggaren, är han inte på möte så svarar han inte i telefonen och telefonsvarare verkar vara för mycket begärt... Man ska inte klippa av ballen på LSS handläggare...

Dagens meny:


Frukost: 2 knäcke, 1 päron + te

Lunch: Falukorv i ugn med pasta

Fika: satsumas + te

Middag: köttfärslimpa + potatis & sås

Kvällsfika: 2 rutor choklad + te


Kommentarer
Postat av: Anki

Ursäkta men jag skrattar så jag dör faktiskt, dessa jäkla män. Ja när vi har hamnat i dessa öroninflammationer så är det alltid jag som fått gå ner till läkaren med barnen fast vi har delat på all tfp(tillfällig föräldrapenning), det konstiga är att de är helt handfallna när de gäller att hitta på lösningar när det gäller barnen men annars brukar det gå galant minsann. Jag är ledsen för att du inte fått sova, det är det värsta med det hela när de är sjuka och man ska upp och jobba dagen efter, det känns nästan som om man skulle vara bakis då.

För att muntra upp dig så tycker jag att du ska gå in och gissa/tävla hos mig om ett fint pris. Hoppas att natten blir bättre, meddela oss gärna hur det gick hos doktorn. Ha en bra dag i alla fall. Kram Anki

2008-11-06 @ 09:40:52
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: mammaveronica

Klart örat ska kollas, jag fick höra på Bvc när Emma var liten att de brukar vara förkylda ca två veckor i taget, de små!!! Det har faktiskt stämmt för oss, känns ju som en hel evighet... Känner igen det där med gubben, min e helt kanon med barna, går upp om jag ber honom (vaknar INTE själv)men om det e nåt annorlunda som sjukdom så måste jag fixa, han kan ta tempen, men inget pilligt som tex näsan eller klippa naglar...

2008-11-06 @ 10:58:00
URL: http://mammaveronica.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0