Måndag med ärtiga sjukgymnaster...

Mannen går fortfarande under namnet bajsmannen. Om han inte blir bra inom de närmsta dagarna så blir det läkarbesök för hans del. Vi har googlat borrelia och salmonella men tycker inte att det riktigt passar in på det, men man ska ju inte gå runt med diarée i över 1 vecka... Alice mage fick fart igår, 2 lass under lunchen och 1 lass under middagen och det luktar inte tårta direkt, men det har ok konsistens.


Själv vaknade jag i natt kl. 1 med magknip, sprang på toa 2 gånger och trodde det var kört för min del också ,men sen lugna magen ner sig igen och idag känner jag inget. Så håll tummarna för att det bara var Nheas glutenmage som spela mig ett spratt!! Tycker det är så äckligt med all diarée och alla spyor så man blir ju nojig för mindre...


Igår fick vi mycket gjort hemma. Jag bytte dukar i kök och vardagsrum och bytte ljusstakar och skålar och grejer och det kändes riktigt fräscht. Mannen tog tag i flyttkartonger som ockuperat vårat vardagsrums hörn sen vi flytta in, däri trodde jag det var ett gammal lexikon från hans mormor och morfar. Men det visade sig att den ena även var full av porslin, en hel vardagsservis i blått + 2 uppsättningar ugnsformar och serveringsskålar. Jag brukar säga att mannens mamma är shoppaholic -hon ärvde det från SIN mamma som var 10 gånger värre. Mannens mormor har typ köpt 2/3 av vårt porslin (fin porslin som vardags) & köks attiraljer (jag är henne evigt tacksam) & jag har inte ens träffat henne då hon gick bort innan vi blev tillsammans....


Det är väldigt inspirerande att jobba med "ärtiga" unga sjukgymnaster som tränar arslet av sig och äter hälsosam mat som har magar lika platta som en skateboard och överarmar i size Large. I helgen blev det 2 promenader och inte en endaste godisbit, ok en fars dag bakelse men det var av maräng så den innehöll inga mängder av kalorier.


Igår åkte mamma till Thailand, tyvärr började resan med strul när de skulle på planet, flygbolaget hade missat att anteckna extra bagage så mamma höll inte på att få ta med sig sin "sondmat" och då hade hon ju inte kunnat åka. Men efter en massa tjafs så löste det hela sig & nu är de framme. Har inte hört hur resan fortskred men skönt att veta att de i alla fall är på plats.


Dagens meny:


Frukost: 2 knäckisar + 1banan + te

Lunch: oxbiff med bakpotatis, morot & cicktailtomater

Fika: satsumas + te

Middag: kokt korv & makaroner + massa grönsaker

Kvällsfika: 2bitar choklad + te

Är du ute efter ett nyttigt och gott matbröd: baka bovetefrallan : www.nheasmatobak.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Tess

Så där hade jag i somras, våldsamma diarrer som höll i sig i 6 dagar. Inget hjäpte, det var fan det värsta jag varit med om i magsjukeväg. Hoppas maken snart blir bättre och SKÖNT att det gick bra med din mamma till slut!

Kram

2008-11-10 @ 17:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0