Mysig Dag

Har nu hämtat mig efter gårdagen. Har både ventilerat och skrivit av mig om det hela så nu känns det mindre irriterande i mitt mammahjärta! Hur som helst även om gårdagen var en smärre chock i hönseri från mammasidan så hade vi mysigt OXÅ. Alice älskar småkillar, speciellt H. & hennes pappa har lärt henen pussas och då kan det se ut såhär:




Igår kom Alice på att man kan sitta på knä utan att ha armarna i golvet, först satt hon & veva med armarna för att hålla balansen men i slutet av dagen fixa hon det galant! Mannen och jag hade en mysig kväll. (Vågar väl inte skriva annat *blink blink* till Svintoflickan) Först åt vi mat (köttbullspytt & stekt ägg). & så hjälptes vi åt att bryta oss in i min SAAB nyckel vars batteri är dåligt. Som mannen sa "Nu fattar jag varför alla SAAB nycklar är tejpade". Mannen och Alice badade & sen la jag lillskruttan & för 3:e natten i rad har hon inte vaknat för nattvälling, men sovit lika många timmar ändå. Igår natt behövde jag inte gå in till henne en enda gång, i natt gick jag in till henne och la henne tillrätta (hon låg PÅ täcket i fotänden) och stoppa om henne klockan 4 sen somna hon om till 8.30 *superskönt*. Än vågar jag inte hoppas förmycket men kanske kanske....

Idag har Alice & jag haft besök av S & N. Vi delade BBrum & Alice & N är lika gamla, eller OK N är några timmar äldre! =) & det var så himla mysigt. S är en tjej helt i min smak. Först ventilerade vi gårdagen (kände att jag behövde det), fikade & sen lekte vi med barnen som båda kryper & N är lite mer klättrig så han reser sig mot ALLT, har fått in värsta snitsen. Alice hakade på och i slutet av lekstunden hade vi två barn ståendes vid leklådan hihi. Så söta så! Hoppas på en fika & lekstund snart igen!

Jag är fortfarande inte HELT ok i magen, den håller sig i trim dagtid med efter middagen på kvällen spårar den ur. Har fått mens oxå och det hjälper väl inte direkt till att "friska på den"...



Mammas lilla skitunge äter blåbärsyoghurt till frukost!

Dagens meny:

Frukost: 2 glas nyponsoppa Proviva 1 knäcke med bregott & ost
Lunch: nyponsoppa
Fika: Lite cheesecake & destomer fruktsallad
Kvällsmat: stekt torsk med kokt potatis & citron& dillsås
Kvällsfika: Fruktsallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0