Onsdag...

Om jag bara skriver blaj är det för att jag är såååå trött! Alice vaknade 23.50. Blev tyst men då kommer mannen nersmygandes och kryper ner i min säng och vill ha medömkan om att "alice vaknar heeela tiden". Fräser åt honom "Hur ofta har jag väckt dig på natten och krypit ner i DIN säng när du ska jobba dagen efter". Han blev tyst och lufsade ut. 30 minuter senare står jag inte ut längre. Alice skriker förtvivlat så jag går upp. Då är inte ens mannen INNE hos henne. Blev så förbannad att jag hade kunnat knipsa ballen av honom. Fick i alla fall Alice lugn och fick henne att somna om igen. Men hon var så orolig så hon vaknade snart igen. Tänkte att mannen kanske skulle tänka till lite, söka efter en annan metod. MEN EFTERSOM ATT DEN MANLIGA HJÄRNAN STÅR PÅ OFF NATTETID VAR DET ALLDELES FÖR MYCKET BEGÄRT. Gick upp med välling, men mannen kan inte mata OCH ställa in flaskan SAMTIDIGT så det blev mest krångel. Fick rycka in efter 2 förösk då åt hon och somnade men vaknade snart nog igen. Klampade då upp och väste att manenns kulel ta med sina saker ner till dubbelsängen så tog jag Alice och hon kramade mig krampaktigt hela tiden snuttan. Sög rent hennes näsa från tjockt snor & sen bädda jag om henne och instruerade mannen att ligga nära, klappa, krama henne och då äntligen kom hon till ro men då var klockan 2.30. Så det var rätt tungt när klockan ringde 6.45 i morse...


Gårdagen hade gått bra, mannen var bättre i magen hade börjat kunna fisa runt lunch, fick dock ett återfall en stund på eftermiddagen så Alice spenderade mycket tid på sin filt inne på toaletten. Alice var feberfri när jag kom hem. Men hon matvägrade istället hade bara ätit yttepytte på dagen och ville inte ha middag och åt inte hela vällingflaskan vid läggningen heller. Men hon var på bra humör.


Alice har haft tokmycket vax i öronen sen hon blev förkyld, vet inte om hon kanske haft öroninflammation som "sprängts" men det har ur ena örat runnit ut en massa gul sörja. Hon verkar inte ha ont när man trycker och drar i örat och sååååå mycket har hon inte skrikigt känns det som...


Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar 1 päron & te

Lunch: pyttipanna med ägg

Fika: satsumas och te

Middag: falukorv i ugn (se http://www.nheasmatobak.blogg.se/)

Kvällsfika: 2 pepparkakor och 1 ruta lindt choklad med touch of sea salt...


Kommentarer
Postat av: Anki

Oops, stackars liten, ring och kolla med doktorn om ni ska gå dit ock visa upp det, vet inte hur rönen är nu men när mina barn var små så ville de i alla fall kolla upp det, båda är öronbarn. Försök med att palla upp sängen med telefonkataloger vid huvudändan när hon är förkyld det brukar hjälpa.

Hoppas hon blir bättre snart. Kram

2008-11-05 @ 13:17:56
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Sommartjejen

Oj, då ska ni ringa läkaren för den öroninflamationen kan vara det som gör att hon inte sover på nätterna. det behöver inte göra ont på en del, men det spänner o känns obehagligt och behövs pencillin. Be mannen ringa direkt!!

kram

2008-11-05 @ 13:56:31
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0