Rapport...

Dagens...


Blogg: http://vimmelmamman.blogg.se/



Alice har varit hos doktorn. Jag körde som en biltjuv för att hinna fram i tid. Såg trollungens bilstol och skötväska utanför ett behandlingsrum, knackade på och steg in. Alice vet inte riktigt hur hon ska reagera när hon ser sin mamma. 2 dagar när jag kommit hem har hon börjat gråta. Sen vill hon bara bli buren hela kvällen eller att man sitter med henne på golvet. Idag blängde hon surt på mig och tittade sedan på sin pappa. Tror att hon fortfarande ser henne och mig som samma person så hon är nog lagom förvirrad. Doktorn som INTE var min "kära" Nils utan en annan snubbe & inte lika hot så ni kan nog inte förvänta er någon nattlig aktivitet efter detta möte) . Han tittade i öron, hals och lyssnade på lungorna. Ingen öroninflammation, en massa vax i hö (är så van vid att skriva journal just nu) öra, men annars såg allt bra ut. Han tror att hon kan vara lite täppt, näsdroppar & att vi ska luta spjälsängen ÄNNU mer (stackars barn kommer hittas i fotändan) & om hon fortfarande inte verkar må bra på måndag ska vi återkomma. BVC sköterskan trodde lite på min teori om pappaprotest på natten. Det är väl mycket för henne skruttan, förkyld, mamma jobbar och så kommer pappa på natten när hon bara längtar efter mamsen ;-9... skönt att vi snart har en lååååång tid kvar tills det är dagistime!


Nu möte hela jäkla eftermiddagen. Zzzzzzz.


Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skönt att det inte var öroninflammation, grannens nyfödda bebis på 21 dgr gammal har fått öroninflammation, jag trodde inte mina öron då en så liten fått det. Sonen var 2 månader när han fick sin första och det tyckte jag var tidigt. Hoppas att natten blir bättre. Kram

2008-11-06 @ 15:11:58
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

kanon att ni kollade upp de allafall..

å som ofta skrattade jag åt ditt uuunderbara sätt att skriva.

här är lea väldit så att hon vill bli buren nu när hon är förkyld o vill helst som sagt bli buren av mej..

de var så häftigt skrivet att alice fortfarande tror ni är samma person..

skratt..tänk om de är så de är..

kramkram

2008-11-06 @ 17:17:20
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0