Repris...

Ska det bara behövas en helg så får man börja om? Att allt som satt i slutet av förra veckan tycks vara puts veck? Bortbajsat kanske? Blir så trött. Kom hem till ett hem fullt av tvätt, reklam, inget bortplockande efter sig osv. Började med att ta Alice på promenad för hon hade inte fått sova på 4 timmar och hade endast sovit 35 min på förmiddagen. Gick med arga steg mot blåsten 40 min.


När jag kom hem var maten klar, så vi satte oss och åt. Alice hon åt en HEL STOR BURK barnmat, hon nekade inte en enda sked och sen åt hon ½ burk frukt. Mannen har jättesvårt att få i henne mat, men vid närmare efterforskning så framkom det att han inte gör så stora försök heller. En annan lockar ju, ger henne ett lock eller en majskrok att pilla med eller låter henne leka lite med sin vattenflaska (den ska hon ju ändå kunna styra över själv såsmåningom) sjunger en sång om så behövs. Hon måste ju få i sig mat och det är oftast inte att hon inte är hungrig utan mer att hon blir uttråkad. & går det inte klockan 13 så provar man väl klockan 14 eller så ger man henne en flaska så hon inte går tom i magen en hel dag, men icke. Hans hjärnceller verkar flyta ut ur kroppen likt hans diarée...


Jag tog en 5 min dusch men som vanligt (hela förra veckan såg ut som så här) så kom han in störtandes med Alice efter 2 minuter och måste bajsa. Jag får duscha i ett stinkande badrum med både ljud och åsyn utav bajsmannen. Igår hade jag sagt åt honom att om man har haft en rejäl magsjuka så kan magen komma i obalans och man har svårt att tåla mjölkprodukter, så jag bad honom prova en hel dag utan mjölkprodukter. & nej gud nej, han hade ju inte ätit en droppe mjölk. Och man litar ju på sin man så jag trodde honom, tyckte till och med lite synd om honom....


Men så kommer Alice och jag ut i vardagsrummet och vad hittar vi väl där? En öppnad aska geisha, den var inte ens påbörjad måndag morgon och nu finns där endast 4 bitar kvar. Så när bajsmannen kommer ut från toan står jag och läser högt "MJÖLKchoklad, nej det finns nog inte ett enda  SPÅÅÅR av mjölk i den här"....


Man blir trött för mindre.


Det var min tur att lägga Alice och då har vi kommit överens om att den som INTE lägger fixar kvällste, gärna något att tugga på och fyller på vattenflaskor. Vi kokar fortfarande allt vällingvatten till Alice eftersom att hon är en spyis. Tror ni att NÅGOT utav det var gjort? Nej just det! Fly förbannad hittar jag bajsmannen i fåtöljen spelandes på MIN mobil.


I natt väckte Alice mig 3.10 och jag har gett instruktioner till mannen "vaknar Alice efter 3 kan du ge välling, vaknar hon innan och inte somnar om efter ca 20 min klappande ger du OCKSÅ välling.

Det blev tyst runt 3.50 då gick bajsmannen ner på toa, under tiden han sitter där så vaknar Alice igen. Men istället för att gå raka vägen in till köket och fixa välling så går han in till MIG. Jag ryter "Gör VÄLLING" och han ser ut som ett frågetecken "Va+ Ska jag göra välling?" och jag ryter tillbaka "ja det rä klart". Alice får ÄNTLIGEN sin välling och somnar sött igen.


I morse när jag gör mig i ordning kommer bajsmannen ner för att byta kalsonger (olycka igen) & jag skäller på honom för att han orsakat ännu en natts skrik på 1 timme genom att inte använda hjärnan. Det framkommer att han inte ens hade TITTAT på klockan utan att han tyckt att han inte ens hade hunnit somnat när han gått och lagt sig.


Idag ska mannen ringa läkare. Han har Skandiakortet så han får förhoppningsvis hjälp redan idag. Men igår tjafsa han igen. Han har hjälp av sin mamma idag fram till 15.30 och på torsdag eftermiddag. Men ändå så kommer han "om jag får tid på onsdag kan du ta Alice då?" Hallå jag jobbar, på onsdag har jag ledigt mellan 9-11 för att gå på babysim om inte han kan gå då så får väl Alice och jag gå själva men inte fasiken ska hon få hoppa ett TILL babysim och absolut inte för att han ska krångla. Men han säger "Å dom två timmarna kan du ta närhelst på dagen?" och jag svarar "nej jag och Alice ska gå på babysim". Han är inte van vid att ha ett vanligt jobb, ett jobb där man måste göra sina timmar där varje minut räknas, där man inte hur som helst kan åka ifrån med 5 minuters varsel.


Alice kryper på där hemma. Nu utforskar hon hela rummet man befinner sig i. Igår hittade hon ett litet björklöv som hon mumsa i sig, satte i halsen och kräktes upp *pluttan*, bäst att köra runt snabeltigern (dammsugaren) varje dag framöver .


Nu sitter jag här återigen på jobbet med URLADDAD mobil... Om ni ser "Kvinna mördade bajsman" på löpet imorgon behöver ni inte tvivla vem det är...

Dagens meny:


Frukost: 2 knäckisar, 1 päron + te

Lunch: potatis, älgstek, sås, sallad

Fika: 2 satsumas + te

Middag: fiskgratäng

Kvällsfika: te och 2 bitar mörk choklad


Kommentarer
Postat av: alva

Det här inlägget måste bara kommenteras.

Jag vet inte vad det är med karlar, men det är tydligen ett gemensamt drag att inte använda hjärnan. Det enda som hjälper på kråkpappan är att jag tillslut får ett BRYT. Skriker, gråter, hotar, förbannar! Då brukar det fastna. Då brukar enkronan trilla ned. Då brukar jag få ordentlig respons och det brukar hålla i sig ganska så länge.

Men TYDLIGHET är nog viktigast när det gäller min kära man. Man måste vara lika tydlig som man är med små, små barn. Övertydlig med andra ord. Annars, in genom ena, ut genom andra örat.

Och visst fasen blir man trött ibland och har bara lust att hutta en brödkavel i huvudet på honom...

/Kråkmamman

2008-11-11 @ 11:18:24
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Det som skulle vara roligt är vad våra karlar skulle skriva om oss i sina bloggar :-). Vad de tycker vi gör för fel o s v...



Ha en bra dag!

2008-11-11 @ 11:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0