Stooooooooooor Städning!

Natten blev lite knölig. Alice är inne i en ny utvecklingsfas så hon lever rövare även på natten. I natt stod hon i sin spjälsäng och skakade galler, efter ett par försök tog jag ner henne till mig, la en hand på henne, hon snusa sött efter en stund och jag försökte smyga bort handen som inte hade bekvämaste ställningen med då satte hon sig upp i sängen istället, sådär höll vi på i 1 timme tills jag tröttna och la tillbaka henne i spjälsängen där hennes pappa försökte söva henne men hon bara gallskrek, tillslut la vi oss alla tre i dubbelsängen och DÅ somna hon efter massa klappande och vyssjande. Både mannen och jag känner oss mörbultade idag efter varsin tokig sovställning.... Alice åt inte välling på hela natten dock...

Dagen har gått i städningen tecken, jag har verkligen gnott skinnet från mina sköra händer, är helt fnasig nu. Men jösses vad fint det blev och fräscht & rent och luftigt! Varför gör man inte detta oftare???

Fick för första gången i Alice 7 mån liv väcka henne på eftermiddagen för jag tyckte att hon sov för länge, hon var väl trött efter natten kan tänka. Vi tog en promenad vid 15, precis vid husknuten stod en av grannpojkarna med en tuta som han rikta ner i vagnen och gav av värsta ljudet så Alice vakna till med ett ryck -alltså den ungen kommer få en propp av mig snart, blir arg bara jag ser honom, han är totalt sjövild och hans föräldrar har jag inte den blekaste om hur de ser ut.... Tog en lite sväng till & Alice somna om och sov som en stock efter 2,5 timme väckte jag henne, hon hade nog gott kunnat sova ett par timmar till.

Här på kvällskvisten fick jag ett litet bakslag med magen, ajajaj, men nu verkar den stabil igen. Hoppas det håller i sig för imorgon ska Alice & jag ha besök! Nu natti natti! Förbereder mig för ännu en gallerskakningsnatt!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

jo jag är nog för dålig på att träna henne me flaska osv..liksom ger upp efter bara ngr gånger..

bvc sa inte jag skulle börja me välling men att försöka få i henne mat för att hon låg lite under sin kurva..

men hon bara stänger sin lilla mun efter att fått smak på de hon fått..

hmm..



tack att du förstod om glasögonen m.m

var så tråkigt för jag hade fått inlägg från ngr att de itne förstod hur man kunde skriva så om sin partner? de är sånt som gör att jag önskar jag hade lösenordsskyddat...

säkert svärisarna som läser bloggen..srkatt.

lessen blev jag allafall..

nu ska jag ta hand om lilla hostiga skruttan.

kram till dej !!!

2008-11-17 @ 11:31:00
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0