Thailands resenärerna snart tillbaka...

Ikväll landar Thailandsresenärerna på Svensk mark igen... Har känts lite som semester för en annan oxå när de varit borta, låter kanske konstigt, men jag har vetat att de haft det bra, livet har rullat på utan sorginslag här hemma och nu när de kommer hem igen så känns det lite tungt... Lixom vad händer nu? Vad har mamma nu att se fram emot? Vad kommer hålla henne uppe? Kommer hon vara nöjd med resan?& hur kommer julen gå? Är det sista julen med mamma? Kommer det bara fyllas av tårar? Alice första jul... Min lilla snuttas första jul & även den ska fyllas av sorg...
Känner mig lite som en struts- det som inte syns det finns inte, ska bli enormt jobbigt att träffa mamma igen har inte sett henne på snart 1 månad och på 1 månad förändras hon enormt i sin sjukdom... Ni hör det är många tankar som snurrar...

Mannen la Alice igår, hon vaknade efter 45 min, brukar hon göra då och då & det brukar bara vara att lägga en hand på henne, stoppa om henen så somnar hon igen. Själv hade jag en enormt tryckande huvudvärk, lite åt migränhållet så jag bad mannen ta henne. Men det slutade i illvrål & gråt. Fick gå upp efter en stund & det hela tog en hel timme något som annars brukar ta högst en kvar. Fick ge henne lite välling för att hon skulle lugna sig, hon åt bara 30 ml men kom till ro igen iallafall och somnade sött. Vaknade inte förrän 7 i morse, hon var så tjock i näsan av massa äckligt snor, tog näsfrida oh sög lillnäsan ren, gav henen välling men hon ville inte somna om äbven om hon hade behövt det, så nu har jag en småtjurig lite Alice hemma idag.

Snön yr ner utanför det har säkerligen kommit 1 dm i natt & det fortsätter snöa. Alice & jag ska gå till BVC snart hon ska vägas och mätas, antar att det är risk för att hon somnar på vägen dit, måste väckas och kommer vara små tjurig resten av dagen oxå, men jag hoppas snön håller henne vaken så hon får sova EFTER BVC.

Dagens meny:

Frukost: havregrynsgröt med kanel & grönt te
Lunch: lax med potatis och citronsås & kopkt sparris
Fika: clmentin
Middag: köttfärsså och spagetti
Kvällsfika: frukt & te

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

vilken söt pulkatjej:-)

våran tjej har me åkt pulka för första gången idag..men vi har ingen bebispulka så hon fick åka me en brorsa.



förstår de måste vara mkt kluvna känslor just nu..

vardag liksom..

men en konstig vardag.



kramkram vännen!!!

2008-11-24 @ 13:30:54
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Ann m Oliver, Lova & Oskar

Förstår dina tankar så väl. Lever själv med en svårt cancersjuk pappa - det är TUNGT!

Kram!

2008-11-24 @ 14:03:48
Postat av: tossemora

ett litet julgodistips?!;O)

När du/ni gör ischoklad, ha hackad polkagris i , det är verkligen mummaler



Du Nhea, vad hette svärmors konstiga växt? fniss Jag föll verkligen för den växtenler

Kram

/Tossemora

2008-11-24 @ 19:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0