Tisdag

Endel utav er undrar säkert hur det gick för mannen igår.


Alice hade vaknat runt 8 snåret. De hade myst och lekt & vid 10 så smaskade hon i sig sin yoghurt och majskrokar och sen bar det av i vagnen. Men sova det tyckte inte Alice var dagens grej så hon somna till ca 20 min men var sedan klarvaken och glad igen. Så då hade hon fått äta lunch ihop med sin pappa redan vid 12 "jag var ju hungrig då" sa mannen. Sen hade de varit duktiga och satt upp gardinstång på övervåningen och monterat bokhyllan i kontoret. Vid 14.30 tyckte mannen att nog borde hon vara trött lilla damen. Gett henne en flaska välling, mycket riktigt hade hon somnat sött med vällingen men såfort den tog slut så for hon upp som en raket och var klarvaken. En timme senare hade mannen tagit ut henen i vagnen igen så när jag skulle hem fick jag sms om att lilla damen som inomhus.


När jag kom hem sov Alice i vagnen och mannen i dubbelsängen. Han hade dessutom fått diarée. Han har ju krångelmage så jag tror och hoppas innerligt att det är hans mage som spökar och inte någon läskig bacill. & sen sprang han på toa var 20:e minut resten av kvällen. Ville inte ha middag och kunde ju inte lägga Alice fast att det var "hans" kväll för "då skulle han ju bajsa på sig 2 gånger om hon krånglade". Vid 21 när vi kröp till sängs klagade han över sin såriga rumpa att jag mota ut honom i tvättstugan och fick honom att smörja med inotyol hihi.


Alice verkar knappt ha märkt att jag varit borta en heeel dag. När hon vaknade störtade jag till vagnen. Om jag hade varit mammaledig hade jag nog föröskt få henne att somna om eftersom hon sovit så lite, men nu fick hon komma upp. Hennes mamma hade ju saknat henne MASSOr och ville ju gosa. Det tog ett tag innan Alice sömndrucket var med på noterna. Men sen lagade vi mat (jag skickade bajsmannen till ICA) och satte upp gardiner och tog en dusch.


Alice sov mycket bättre i natt. Hon vaknade efter en timme men när jag kom upp till henen hörde jag hur grannen stod och bankade i sitt garage så då var hon förlåten, sen har jag knappt hört henne. Vet att jag hörde att mannen var nere och fixade välling, att jag mötte honom knipandes på toa medan jag satt och kissade & i morse när jag tassade ut var det så tyst så tyst! Hon hade 38,1 igår men det är förhoppningsvis ännu mindre idag.


Idag har jag varit effektiv, var på jobbet 7.20, har redan hunnit prat med tekniker, beställt hjälpmedel pratat med It enheten och en biståndshandläggare. Biståndhandläggaren var angående mamma och hon hänvisade mig till LSS handläggare istället så det tänkte jag ta tag i under dagen. Nu försöker it få igång min jobbmail, är ganska säker på att mailboxen är sprängfylld och kolapsat, men vi får se om de får liv i den igen!


Har precis skrattat lite i fikarummet. Har 3 små magra sjukgymnaster som valde cykel istället för bil med tanke på beach 2009, så jag sa "jaha en annan är ju både hängig rutig och randig" och då hakade en annan kollega på och berättade att hon har tre barn och hade klarat sig från bristningar tills sista dagarna med trean då hon lagt av en braknysning och det bara sagt "ritsch ratch fillibombombom" på magen och där var de -bristningarna! *hihi*


Dagens meny:


Frukost: 2 knäckisar , päron och te

Lunch: kycklingfile ugnsstekt i kokosmjölk och röd currypasta (recept finns på matbloggen under dagen)

Fika: satsumas och te

Middag: pyttipanna med ägg ( mannen fixar veckomeny och handling denna och nästa vecka så förvänta er inga specialiteter)

Kvällsfika: te och choklad med sea salt!!


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

åååå älskar den låten me sonja.



hur kändes de att jobba...



nu ska jag hämta storkillen i skolan..



kram

2008-11-04 @ 12:07:59
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Sommartjejen

Vad är det för choklad?

2008-11-04 @ 13:02:40
Postat av: Nhea

Svinto: helt ok men det är nog för att det bara är 2 veckor och att jag sedan har drygt ett år kavr hemma...



Sommartjejen: Det är av märket Lindht och heter något med sea salt, vet inte om den är riktigt 70%ig men ganska så hög kakohalt iallafall, mycket god!



Kramis

2008-11-04 @ 14:12:48
URL: http://nheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0