1 vecka kvar till lösenordsbyte!



Maila: [email protected] om du inte redan gjort det. Lösenordet skickas ut inom kort!

Igår när Alice hade sovit och ätit gick vi ut en sväng i det vackar vädret. Först gick vi till lilla ICA, de håller på att bygga om där inne så vi fick fråga efter mejerierna som de gömt i ett litet lagerrum, hihi. Därinne stod en halvt vettskrämd praktikant och plockade upp mjölken. Vi hade visst ingen matlagningsgrädde till fisken på kvällen & så hade jag använt den sista tampongen. Störtfloden kom för ett par dagar sedan -uäk! Påvägen hem stannade vi i lekparken om finns vid nya dagiset. Där stod två grannar och gungade sina barn. Den ena tjejen är trevlig men speciell. Hon öppnade upp med "Å nu kommer Alice, henne har vi ju knappt inte fått se" med en underton av att jag hållt mig borta från grannar & lekpark. Men men jag svalde och log. Sen skulle hon granska Alice ögonfärg, nära nära, Alice blev jätteblyg och tyckte nog att hon var en ganska konstig prick. Alice fick gunga, hon älskar att gunga & då pratade jag med en annan granntjej som är jättetrevlig. Vi fnissa åt grävmaskinisternas taikon, de använder vår uppfart som fikaplats och hade lossat grus över halv vår uppfart när det skulle ner på deras tomt. Vi har inte kunnat använda vår uppfart på en vecka nu.



Alice har fått luddiga stövlar av sin farmor, lite stora men ack så söta!

Igårkväll provade jag en ny nattnings ritual. Alice har varit så himla hungrig de senaste kvällarna,. hon får flaskan i sitt rum äter upp den, läggs ned, skriker tills hon får en till flaska som hon äter ca hälften av och sen somnar hon gott. Så igår så gav jag henen flaska nummer ett här nere vid tv:n. Först tyckte hon att det var lite märkligt men sedan sög hon i sig den. Sen satt hon i mitt knä, knugga sig i ögonen gäspade och drog i sina små öron så efter ca 10-15 min gick vi upp till henne med flaska nr. 2 hon åt halva den, drog sig bort & ville läggas ned & somnade. Det hela tog exakt 12 minuter. Vi som annars fått sitta däruppe i mörkret i 30-40 min. Ska se om det funkar lika bra idag med.



Alice handavtryck vi gjorde på babysången

Idag vaknade lilltrollet 8.40 & vi har redan hunnit varit på ICA och handlat lite. Blev en massa frukt till kvällens chokladfondue (med 70% choklad) lite nötter & så lätt bearneisås till kvällens plankstek!

Nu ska vi ta en promenad så lillskruttan får sova en stund!

Dagens meny:
Frukost:
2 skivor grovt bröd med bregott & billinge, satsumas, ett par vindruvor & te
Lunch: omelette med soltorkad tomat & fetaost, grönsallad med vinägrett
Fika: frukt
Kvällsmat: Plankstek
Kvällsfika: chokladfondue och te

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

åååå så sött handavtryck, jag kunde ju inte hämta mitt idag eftersom vi hoppade ÖF. Får vänta en vecka till..

Ursöta stövlar också!!

vill också ha

Kan du lägga ut recept på plankstek i matbloggen sen?

kramis

2008-10-24 @ 14:41:42
Postat av: Nhea

Nu finns plnksteken i matbloggen!

2008-10-24 @ 16:04:08
URL: http://nheasmatobak.blogg.se/
Postat av: Fia

ÅÅ sicka söta stövlar... nu önskar jag att jag hade en liten tjej..ler

Fint med handavtryck och ändå har jag bara gjort på första barnet..skäms det är ju så roligt att ha.



Hoppas ni får en skön kväll... kram Fia

2008-10-24 @ 19:36:08
URL: http://frufia.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

verkligen gulliga o ulliga.



kan man alltså få lössbett..usch..



våran tös är inte jätteintresserad av mat..undrar verkligen hur hon ska kunna få i sig en hel portion.



ha en bra helg.



kram

2008-10-25 @ 00:20:30
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0