Alice första HELA natt

TACK ALLA NI SOM VILL FORTSÄTTA LÄSA MIN BLOGG!! Lösen och svar på era mail kommer innan 1 november! För er som inte hunnit maila mig om lösen än skicka mail till [email protected] innan sista oktober, berätta gärna om hur ert liv ser ut idag!

I natt drog Alla-Ballan till med att sova 11 timmar utan ett endaste pip, hon somnade 21 efter 270ml välling & vaknade 7.55. Då hade både jag & mannen legat vakna i över en timme och mannen hade även tassat upp och tittat till henne då jag var orolig att något var fel, men hon snusa och sov vår lilla gullunge!

Idag är mannen pappaledig. De leker just nu i hallen & han har fått "öva" (mata, kläder, leka,sova)tills han ska vara pappaledig på heltid i 2 veckor. Det kanske jag inte sagt? Eller har jag det? Jag ska in och jobba vecka 45 och 46. & när vi ändå pratar jobb, så tackar jag så mycket för att några av er tagit er tid och funderat åt mig! Fler förslag är välkomna! Jag skulle helst vilja arbeta med något inom mat, inte kock, inte kallskänka, helst vill jag ju starta ett mysigt café men det känns ingen hit med småbebis/ar. Finns det heltidsjobb som provlagare? Provsmakare? =)

Just nu innehar jag titeln Leg. Arbetsterapeut. Innan mammaledigheten drev jag ett projekt inom kommunen, jobbade för att förbättra handikappomsorgens tillgång till arbetsterapeut och sjukgymnast, något som varit eftersatt i flera år. Jag jobbade mycket med hjälpmedel och specialanpassningar. Innan dess har jag även jobbar på en rehabiliteringavdelning, ett utmanade och krävande jobb, väldigt lärorikt men tog alltför mycket från min sociala liv. När man kom hem ville man varken träffa eller prata med en enda människa.

Nu när jag ska in i v. 45-46 kommer jag att jobba mot äldrevården.

När man har en mamma som är sjuk, blir man lite mätt på sjukdom, det jag känner MEST är att jobba med friska människor, men många dagar vet jag inte om jag vill jobba med människor alls.

Idag ska jag åka till Bibblan och lämna och låna böcker & så tänkte jag & Alice ta en promenad på eftermiddagen då mannen får lov att fortsätta med altanen.

Dagens meny:

Frukost: kiwi smoothie, 2 knäckisar med bregott & billingeost+te
Lunch: kasslergratäng med krämig sallad (se recept på www.nheasmatobak.blogg.se)
Fika: frukt
Kvällsmat: kokt torsk med potatis & äggsås (se recept på www.nheasmatobak.blogg.se)
Kvällsfika: frukt

Kommentarer
Postat av: Tess

Spännande att arbeta två veckor! Vad kul att komma hemifrån lite och vad kul för pappan att vara hemma med Alice=) Skönt förresten med en hel natts sömn. Hoppas det håller i sig!

Arbetsterapeut verkar vara ett roligt arbete, jag kan verkligen skriva under på att det behövs mer sjukgymnaster och arbetsterapeuter inom äldreomsorgen! Förstår vad du menar med att vara trött på sjukdomar. Man måste få dela på privatlivet och yrkeslivet om man ska orka.

Kramar.

2008-10-15 @ 13:23:40
Postat av: Tiara

Angående jobbfunderingar så är väl yrken inom mat ganska underbetalda enligt mina erfarenheter... Om man inte är stjärnkock förstås!



Om du vill byta till att jobba med friska människor kan ju arbetsförmedlingen, Manpower eller annan typ av coaching vara passande. Dietist (kräver iofs speciell utbildning) kan ju vara intressant - men där är det ju också sjuka människor. Om du gillar att samordna och utreda saker kan ju någon slags projektledare vara ett bra yrke. Inom tekniska områden skriker man efter arbetskraft och det finns spännande jobb. Gör testet på arbetsförmedlingens hemsida, det kan ge vägledning.



Själv jobbar jag med personalfrågor på teknikföretag och stortrivs! Jämför min roll med vänner som är pedagoger i skola och barnomsorg - fast jag jobbar med vuxna och tjänar mer ;-)



Nu har jag ca 6 veckor kvar av min graviditet med vår ivf-bebis! Allt har gått så fort och jag har mått jättebra hela tiden. Inte förrän nu börjar jag känna mig tung och stel ;-)



Blev en lång kommentar - men jag skriver ju inte så ofta! Kram på dig och lilla Alice. Hon är så go att man vill äta upp henne :-D

2008-10-15 @ 20:25:37
Postat av: Evelina

Va roligt med en matblogg, passar dig perfekt som alltid har så inspirerande recept :)

2008-10-16 @ 23:31:14
URL: http://enevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0