Bygg & Pysseldag



Igår fick Alice en katt av sin farfar.



Den är lika stor som en riktig katt & HÅRAR lika mycket som en vanlig katt, sicken tur att det inte ÄR en riktig katt då mamman & pappan är mer hundmänniskor... I morse kunde inte mamman hitta katten, började se framför mig hur katten blir till riktig på natten och tassar omkring i huset.... Sicken tur att mannen gömt katten i hallen kvällen innan.



Idag har tönthunden varit här. Hon har legat slickad vid altandörren och följt varje sågtag husse och lillhusse har tagit.



Här ser ni husse & lillhusse, mest funderande men även isolerande och panelande. Nu är det inte mkt panel kvar att sätta därute, skönt! Hoppas mannen blir klar på onsdag så är det BARA väggen kvar att sätta igen innan han kan börja däruppe igen.

I natt slog Alice sovrekord. Hon somnade 20, knorra lite vid 1.30 gick upp titta till henne då hade hon somnat om själv, vaknade 6.50 för välling och sen somna hon OM IGEN och vaknade 9.45.

Alice har varit i lekparken med sin farmor idag, hon har gungat & sen tog de en promenad. Alice älskar att gunga. Sen sov Alice en stund & så lekte de en stund och så var det matdags och lekstund igen och sen en promenad med hunden och så slutligen en promenad då Alice somna igen och sov ute på altanen på framsidan.

Själv har jag dammasugit HELA huset, under fåtöljer och soffor och sängar, rystat lekfiltar och tvättat. Varit till ICA & storhandlat. Lagat en stoooor kycklingsallad till lunch. Fixat middagen till ikväll, läst en halv söndagsbilaga och ja det var typ det jag hann med.

I morgon ska vi till hemstaden. Det är mamambabyträff. Egentligen känner jag inte så mycket för det faktiskt. Har lovat svänga förbi mamma innan. Känner mer för att stanna där en längre stund och sen åka hem skapligt... Blir alltid så sent på mammababyträffarna & så känner jag inte för att träffa O. Killen med förkylningarna & hans mamma som påstår att barn inte märker av att få tänder bara för att hon aldrig fatta att O fick tänder & säger att föräldrar lätt skyller kinkighet på tänder...... Jag vet jag är löjlig, men det är så jag känner iallafall.

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med billingeost 1 dl vaniljyoghurt
Lunch: kycklingsallad med 2 riskakor
Fika: 1 delikatoboll och te
Middag: lax marinerad i teriyakisås, pressad potatis, citronsås, vitlöks&smörångad morot & lättkokt sparris
Kvällsfika: satsumas

Kommentarer
Postat av: Tess

Mammaträffar kan lätt bli jobbigt;) Låter som en ok helg? Gjorde förresten din geisha-kladdkaka igår och den blev mycket uppskattad. Jag åt resterna med fingarna och bannade min dåliga karaktär=)

Alice är så söt och jag är avundsjuk på hennes hårfärg, jag vill också ha sån!

Kramar.

2008-10-19 @ 23:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0