Dagens...

Outfit:


Klänning grå stickad Gina 199:- Busungen har rivit ner blomman i krukan en gång för mkt så nu står den i vårt somrumsfönster där det är för trångt att lirka sig in med "röda faran". Igår drg hon ner gardinerna i sovrumet när mannen gick förbi med henne på armen, vårt lilla bustroll!!


Meny:


Frukost: risgrynsgröt m kanel, 1 knäckis m räkost & te

Lunch: flrhoppningsvis ute

Fika: ska föröska hålla mig till frukt

Middag: rödtunga

Kvällsfika: popcorn


Happening: "familjedag" Family Nhea ska ut & åka lite vill till en möbelaffär + EM, titta på soffa till övervåningen & gardiner till Alice & vårt vardagsrum, är inne i en makeover period, helst mig själv men huset går oxå bra ;-)

Det gick bra igår med mamma & pappa. Först trodde jag blivit mer än bönhörd, kl 14 fick jag mess om att deras bil inte startade, hihi, men sen var de iväg 30 min senare med laddat batteri. Pappa hade varit framme med GPSen igen och lyckats ladda ut bilen en smula, hihi. Mamma nämnde inte vår "lilla dispyt" ens en endaste gång. Både skönt & lite konstigt. Hon satt mest & lekte med sin handdator vid fikat, så det var lite svårt att föra ett samtal när den helt plötsligt började säga något mitt i utan att höra till sammanhanget. Alice älskar sin morfar, hon är mest hos honom när de är här, är väl lite jag som ger henne till honom oxå då jag vet att mamma har svårt att bära & leka. Mamma är ganska "lat" utav sig numer, hon KAN göra många saker men orkar lixom inte, blev sur på pappa för att hon var tvungen att flytta stolen 4 gånger då han skulle förbi och hämta Alice eller kaffe eller mjölk till kaffet... Vi pratade mycket sjukdom, mannens farmor, min farmor, pappas bror... Orkar inte med en endaste negativ grej mer i mitt liv känns det som -när ska det vända?

kvällen hade jag, mannen & Alice mys, vi åt tacos & Alice lasagne det tycker hon är smaskens hon åt så hon höll på att storkna =) gick inte ens i hela vällingen vid läggdags & vi som fått hämta mer välling 2 kvällar innan... Men så gick jag ju in för att proppa henne full med mat hela dagen för att slippa kvällsvrålätandet & skrik nattningen, jag lyckades, hon nattades på 15 min & 150 ml välling utan minsta lilla pip, sov som en stock till 6.30 -Utan nattmat, lekte i sin säng till 7.30 då manenn fick ta henne till 8.30 då jag behagade stiga upp.

Just nu monterar mannen centraldammsugaren, den har jag LÄNGTAT efter, vår lilla gula räcer går på sparlåga känns det som, man kan dammsuga 100ggr/dag ändå känns det lika skitigt här inne...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0