Dra täcket över huvudet dag...

Alice vaknade inte förrän 6 för nattmat, blev tidig frukost & vägrade somna om. Jag som sovit piss i natt, många tankar som virvlat, säkerligen sovit endel men likt förbannat känner jag mig som om jag endast sovit 5 min när ögonen slås upp. Jag LÄNGTADE efter att Alice skulle äta, somna om och mannen åka till arbetet & jag skulle få breda ut mig över heeeeeeeeela sängen -utan snarkande, värmande kropp bredvid -det är då på morgonkvisten JAG sover som skönast... Men det ville inte lilltrollet...

Inte nog med det, klockan 8 fick Alice & jag störta ut & flytta bilen, iklädda pyjamas båda två, Alice halvt hängade utanför bilstolen då det var dagg i gräset & MYCKET spännande att gå ut i pyjamas så tidigt på morgonen... 5 min senare anlände en lastbil med 2 släp matjord. Var ute & tjoa lite med chauffören, bad honom köra så långt ut han vågade för att tippa, erbjöd mig att komma ut & putta på om han körde fast ;-) han skratta ända in i hytten...

Igår kom mannen hem & berättade att hans farmor låg för döden, hon har haft superhög feber & de trott att hon haft sjukhussjukan eller lunginflammation, men vid närmare blick så var hon totalfull av cancer-alldeles smockfull av cancer, igår hade de fått ned tempen väsentligt, nu låg den "bara" på 39 grader... Jag kände bara "jag orkar inte". Kan inte alla gamla hålla sig i skinnet tills mamma har dött, jag orkar inte sörja mer än jag gör, jag orkar bara inte. Jag orkar inte gå på en endaste begravning, sitta där & tänka "nästa gång är det mammas tur", jag orkar inte det.

& idag kommer mamma & pappa. Skickade mitt inlägg om att sörja på olika sätt till mamma, hon missförstod mig totalt, hon tyckte så fruktansvärt synd om mig som bar på så mycket sorg och inte kunde lätta på trycket genom tårar "det känns ju så mycket skönare när man gråtit". Jag blev så förbannad, i hennes värld är det endast hennes sätt att göra saker på som är det rätta. Att jag "lättar på trycket" på andra sätt det går inte in i hennes hjärna. Hon & jag gör inte saker på samma sätt -hon förstår mig inte & kommer troligtvis ALDRIG att förstå mig & det är en sorg i sig-hon vill komma mig nära men sätter gång på gång snaror för sig själv men det känns som hon bara skyller på mig. Det är JAG som är svår, det är JAG som stänger dörrar, det är JAG som inte släpper in henne... Jag blir så arg, men så får jag så dåligt samvete, man får inte bli arg på en mamma som ska dö.

Dagens outfit: mjukisbrallor , goströja & obosrtad hårknut a la fågelbo...

Dagens meny:
Frukost: smothie på kesella jordgubb/lime, hallon & 1 pressad apelsin, 2 knäcke med ½ mosad avokado
Lunch: ärtsoppa
Fika:glass eller milkshake ska leta lite på nätet
Middag: Tacos
Kvällsfika: en stor fet påse lösgodis är jag sugen på men jag måste behärska mig, 2 bitar choklad

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Älskade systeryster - det får man visst det!

Bli arg på en mamma som ska dö, tänk inte sånna tankar. Du FÅR vara arg och hon dör inte av att du är arg! Lovar!!

Mailar dig...

KRAMISAR I MASSOR!!!

2008-10-03 @ 19:14:07
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0