Hemmadag

Lösenordbyte 1 november! Har du glömt bort att maila? Skynda: [email protected]

Idag har Alice och jag en hemmadag. Vi ska ju bort hela helgen så det kan behövas. Vi tog en kortis till ICA bara köpte på oss burkmat och välling så det räcker över helgen. Håller nu på att tvätta.

Imorgon ska vi på mannens farmors begravning, hon bodde inte här utan 2,5h bort så det blir en heldag. Begravningen är inte förrän 14.30 heller och så samling med mat efter det så det blir en lång dag. Vi ska åka hem till mannens föräldrar efteråt och bo där, så vi är fler som kan sjunga i bilen hem i mörkret =). Vi åker två bilar ner och sen ska mannens bror ut på galej på kvällen så han är bara med på själva begravningen. Så då åker svärmor & svärfar med i vår bil hem till dem.

På lördagen tänkte mannen och jag ta en tur till IKEA Kungens Kurva. Alice får vara hemma med farmor & farfar. & sen på kvällen blir det kalkonmiddag. Så om inte nya lösenordet funkar direkt på lördag så fortsätt med det gamla... jag byter såfort jag får tid! =)

Igår titta jag på Bonde söker fru. Blir lite full i fniss varje gång. Det känns som det är lite speciella människor med i denna omgången. Bonde Magnus är ju verkligen ärlig och rakt på sak & väldigt kilo fixerad "Emma har ju alla kilon på rätt ställe". Per är ju som en hustomte, kommer sakna Annika hon var ju som en lite flicka. Hanna vill bara höra smicker & jag tror hon är kär i Elias. Peter är väl den som är mest "normal". Mannen sitter & asgarvar åt han som råka ut för grillolyckan & drar "korvskämt" på "korvskämt" med tvetydig snits...

Dagens meny:

Frukost: mild lätt yoghurt med skivad banan, russin, linfrö och solrosfrö, 2 knäckisar med ost + te
Lunch: Moussaka (frysmat)
Fika: te
Middag: raggmunk med bacon, keso & lingonsylt
Kvällsfika: fruktfat & te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0