Kalas 2 dagar i rad

Igår åkte Alice & jag på 1 års kalas. Först hämtade vi upp en av mina bästa vänner och hennes 3 mån son E. Vi var hos hennes föräldrar ca 1 timme inna kalaset, pratade och gosade med våra små. Det är så roligt vi har varit 5 tjejer som umgåtts sen högstadiet & 3 st har barn mellan 3 mån & 1 år gamla.Väl framme hos födelsedagsbarnet så låg han & sov, Alice passade på att äta lunch & åt så duktigt för det var ju så himla mycket att titta på så hon han inte ens kladda ner fingrarna innan burken var slut på 10 min *gullunge* hon fick så mycket beröm för hon åt så duktigt utav alla *fniss*

Födelsedagsbarnet vaknade & det blev presentöppning & Alice hittde en ballong att smaka och klämma på och presentsnöre at leka med, mycket roligt. & så blev det fika, majskrokar & rån till de små och gott kaffebröd & tårta till oss lite större. Vid 15.30 blev Alice trött så jag gav henne välling & hon somnade med flaskan & fick sova på min axel i 45 min tills hon piggna till av allt stohej runt omkring, var så mysigt så. Vi kom hem sen klockan var över 18 & mannen hade hunnit laga maten. Så det blev nästan bara mat & sova för lilla damen.

Idag tog Alice sovmorgon till 8.30 & jag sov i eget rum, körde ut mannen på en madrass i vardagsrummet & så skönt jag har sovit! Alice vaknade 0.45 och ville bli omstoppad & klappad på sen somna hon om igen & så 5.15 ville hon ha mat, men jag somnade om snabbt efter varje väckning skönt!

På förmiddagen åkte vi till Alice farmor som slutade 12 idag & Alice tog emot henne med glada skratt & sittandes, farmor var så imponerad så. Alice fick vara kvar hos sin farmor, de gick på promenad så Alice fick sova, äta lunch & leka en stund var borta 3½ timme och det hade gått strålande. Vill köra en mjukstart på bortlämnande av Alice & tycker att det är utmärkt att lämna henne ett par timmar någon dag eller att hennes farmor kommer över ett par timmar. Jag finns inom räckhåll om det skulle vara något, men samtidigt får de klara sig själva så det inte blir akut huxflux att man måste lämna henne och ingenting fungerar nu lär de ju känna varandra på ett bra sätt.

Själv åkte jag till min äldsta syster, gratulerade henne på 36 års dagen ,blev förvånad själv över att det var så många år hon fyllde hihi & sen åkte vi till en nyöppnad outlet, åt lunch & tittade & jag shoppade en svart klänning & hon en overall till sin tjej. Sen åkte vi till min syster drack lite te och fikade. Jag hämtade hennes son på fritids och min syster hämtade dottern hos dagmamman. Jag & F gjorde hans läxor det var skriva, läsa & rita, mycket roligt! Sen ritade jag en stund med dottern innan jag pös iväg till Alice.

Alice blev strålande glad över att se sin mamma igen & vi packade ihop oss och åkte hem efter 30 mins pratande. Alice somnade efter 5 min i bilen och sov hela vägen hem efter alla nya intryck och all lek & uppmärksamhet.

Imorgon ska vi ha hemma dag! Känns könt! Hoppas på ännu en sovmorgon men man vet ju aldrig blir iallafall ännu en natt för mannen i vardagsrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0