Klena karlar...

Mannen är förkyld -IGEN! Vad är det med dessa karlar? har de inget immunförsvar ALLS? Själv tror jag att det är ACn på mannens jobb som drar runt en massa baciller, de är alltid sjuka (men jobbar "såklart" ändå), halsfluss, förkylningar, influenser -you name it.  & den som blir mest drabbad det är JAG han snarkar likt en elefant rosslar & väser, jag har inte sovit många timmar i natt. Ikväll får han ligga på madrass i vardagsrummet, jag står inte ut en endaste natt till...

Igår åkte vi runt till 2 av stadens möbelaffärer, tittade på soffor, diskuterade divan eller 3+2, har inte riktigt bestämt oss än. Alice lyckades ju såklart bajsa påväg till affären vilket jag inte ärkte förrän vi provsatt förta soffan, fick gå ut till bilen igen, byta blöja & sen iite snyggt gå tillbaka in igen. Hittade inte en endaste gardinjävel , ja det rä så det känns med de där gardinerna just nu, var finns alla snygga gardiner? Det är ju höst då brukar det ju finnas till vårt vardagsrum, svart, brunt, brons?!

När vi kom hem gjorde jag blonda slingor -TUSEN TACK för era vänliga ord, kanske mest är insidan som känns glåmig... Dock brukar hyn få en jämnare ton när jag är mörk, står fortfarande i kvalet ljus eller mörk, funderar på att fega med en toning först men det blir väl bara blask när den tvättats ur & det blonda ändå inte kommer fram????!!!

Vi stanna på Mc Donalds påvägen hem, syndade rejält igår, köpte även ett stort lass lösgodis. hittade gamla godingar, refresher, nötcreme, godishalsband. Mannen skrattade rått åt min påse, men VEM satt & mumsade endast nostagigodis? Jo mannen sög i sig nötcreme efter nötcreme, bet kula efter kula på halsbandet lyckades ha av resåren så det flög kulor över halva vardagsrummet, lyckades snärta mig med resåren så jag hade ett rött streck från hakan upp till läppen ajajajaj.

Tittade på stjärnor på is igår. Lite skadeglädje att Marie Serneholt inte var så bra på skridskor, jag vill ju ha hennes Måns ;-)

Igår festade jag till med starkcider, ur finglasen, mannen drack öl. I dunklet, tog jag mitt glas, hade Alice på höften & drack -det var INTE mitt glas, jag som fullkomligt HATAR öl, for in i badrummet spotta & fräste. Alice flina som den lilla sessan hon är. Uäk, öl smakar spyor & spy var jag sekunder fårn att göra...uäk!

Dagens happening: Idag ska Alice & jag på 1 års kalas i hemstaden, mannen ska vara hemma & bygga på altanen och övervåningen.

Dagens outfit: kommer bild på i kväll (kalasoutfit för både mig & Allan-Ballan)

Dagens meny:
Frukost: 2 skivor aprikoslimpa med mosad avokado, 10 vindruvor & te
Lunch: omelette på skinka, fetaost & soltorkad tomat
Fika: kalasfika
Middag: lövbiff rullader (Philiadelphiaost mm) klyftpotatis med paprika & broccoli i ugn, milkos creme fraiche med fetasoltorkad tomat
Kvällsfika: rester i godisskålen om sådanna finns kvar efter manenns hemmavarande..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0