Piss & Skitdag

Idag vaknade jag full av förväntan. Det var familjedag. Den enda dagen på hela veckan vi varken har fullt upp av jobb, husbygge eller annat. familjemys. Familjesöndag. Men mannen var inte med på noterna. Vädret var inte med på noterna & jag blev bara SÅ besviken. Det började bra med att jag klippte mannen och Alice satt snällt bredvid och tittade på.

Vi hade tänkt att börja dagen med ett storhandling på City Gross som precis öppnat i stan & det gick bra. Vi träffade en av mannens chaufförer och hans fru där. Hittade söta julgardiner. Svarta med röda tomtar på till vardagsrummet som annars är vitt vitt vitt i gardinväg. & så åkte vi hem & gav Alice mellis. För sen var det tänkt att vi skulle ta en promenad ner på stan, så Alice fick sova och inta lite lunch på något mysigt ställe. Mannen vägrade gå i regnet och då han tror att Alice inte är flyttbar utan måste röra sig inom en radie av 1 km av vårat hem så ville han inte ta bilen ner heller. Alla mina förslag dissa han totalt så det slutade med att han sövde Alice inomhus och så skulle han bjuda mig på lunch. Överaska mig sa jag. Då hade jag redan hunnit gråta en skvätt över min besvikelse över att familjedagen blev en pestdag som han ja hade sett. Vet ni vad fanskapet bjuder mig på? Te och knäckemackor! Efter den besvikelsen!!! Och inte ens kunde han ta fram mina mackor åt mig utan det fick jag göra själv han bara satte sig med sitt och börja sleva i sig. Jävla förbannade fetpropps arsel. Just nu är jag jävligt nära skillsmässa.

Alice vaknade såklart "mitt i lunchen" och mannen fick ta henne. jag rörde inte en fena. sen har han fått mata, leka och gå promenad jag har stängt in mig i köket och bakat bullar och gjort grönsakspurér till Alice. Nu är de ute och går i regnet. jag vaktar bullarna i ugnen. Mannen ska få laga middagen, jag tänkte slänga mig i soffan med en kopp te.

Gårdagens middag:

Förrätt: parmaskinka med kräftstjärtsröra på en salladsbädd
Huvudrätt: Västerbottenostgratinerad rödtunga med dillsparris & potatis
Efterrätt: Chokladmousse med lattesmak & hallon

Dagens meny:

Frukost: 1 yoghurt, 2 knäckisar med billinge och te
Lunch: 2 knäckisar med billinge, te vindruvor och en handfull cahsewnötter
Fika: te
Middag: rygg biff med champinjonsås och klyftpotatis
Kvällsfika: färsk frukt och 10g 70% choklad + te

Kommentarer
Postat av: Malinsson

Fy vilken dag du har haft.. Lider med dig! Min är likadan jag har till och med sagt hur jag vill ha en överaskning men inte ens det får jag=( Hoppas du haft en bättre kväll och att du får en bättre vecka. Kram

2008-10-26 @ 20:53:52
URL: http://malinssonen.blogg.se/
Postat av: alva

karlar kan vara så j*kla okänsliga.

Min är preeecis lika dan, jag får mina bryt på honom emellanåt...

Hoppas han gottgör dig riktigt bra.

Kram på dej,

Alva

2008-10-26 @ 21:56:51
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja karlar säger jag med!!!!!!!!!!!!!! De vet f-n inte vad överraska är...

Kram från en som vet

2008-10-27 @ 08:35:13
Postat av: tossemora

Min karl skulle laga mat båda dagarna i helgenhm Men det blev så mkt ska bara att ;

Lördag, jag förberede det mesta till den italienska lasagnen..Han gjorde berchamelsåsen och varvade lasagneplattorna??



Söndag;VA? Har vi ingen hönsbuljong, jag cyklar iväg för att handla, dock hade inte den affären just DEN buljongen som behövdes. Så han fick handla och laga mat när gästen redan var hemkommen???

JA se karlar, sen undrar de varför man är sur??;OP

Så du är inte ensam! Hoppas du fick din middag ändå!!

Tossemora(pst svärmors konstiga växtnamn?)

2008-10-27 @ 19:56:43
Postat av: Nhea

Tack tjejer! Precis de orden jag behövde höra -det är inte BARA min karl som är en slok =)



Tossemora! Växtnamnet ska undersökas! Har totalt glömt bort! Sorri! =)



Kram

2008-10-27 @ 21:38:21
URL: http://nheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0