Promenad med blodvite

Igår kändes det som att Alice & jag gick och gick och gick. Hon vaknade samma stund jag stannade vagnen promenad 1. Svettig som en gnu och med skav från en tånagel som blivit för lång stod jag här hemma och det var bara att ta nya andetag och sätta igång igen. Vitsen med en promenad är ju "belöningen" i form av sovande barn när man kommer hem. Men det tyckte inte Alice att jag var värd. Så hon lekte när jag åt lunch & sen blev hon hungrig & smällde i sig en hl burk mat + 1 bägare fruktpuré. Sen gick vi ut en sväng. Gungade lite, tog en promenad & då somnade hon igen. Med nappen i munnen. mamman är lite taskig. Alice kan inte dra ut nappen när hon har fleeceoveallen på sig. Så hon somnade sött sugandes på den. DÅ fick jag en hel timme för mig själv när jag kom hem.

Jag hade ju då inte kommit ihåg att klippa den där nedrans tånageln så det var blod på tårna när jag tog av strumpbyxorna och svetten forsade. tyckte aldrig att jag blev särskillt svettig innan jag var gravid. Lite varm kanske men inte så det rann eller stank. Det gjorde det igår! Puha! In i duschen bara!

På kvällen blev det planstek och chokladfondue. Blev proppmätt på all frukt och choklad. Mätt och pruttig verkade madam blivit av all mat och fruktpuré. för vid 23 vaknade hon fes ett apr gånger, somna om, vakna, fes lite och sådär häll dt på tills jag tog med henen ner till min säng och där låg hon och småfes en stund inan hon kom till ro och sov till 4.30 då hon ville ha välling och sen 8 då hon vaknade och bajsa jordens blöja om mannen fick ta haha.

Idag småpysslar mannen med småjobb inomhus. Alice och jag har tagit en promenad och hon har sovit en stund och nu ska jag fixa lite räksallad till lunch och sen tänkte Alice och jag ta en sväng på stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0