Slödag!

Byte av lösenord! För er som vill fortsätta läsa om MIG & ALICE så maila mig på: [email protected], senast sista oktober för från och med 1 november gäller det nya lösenordet & skickas ut strax innan dess!!

Dagens utmaning:

Ni som läser om mitt liv, känner mig via bloggen, vad skulle ni tycka att jag skulle passa att arbeta som? Häromdagen blev jag så himla sugen på att byta jobb, kanske skola om mig, men bara få göra något annat, men jag kom inte på VAD. Så please help me, ni kanske ser något jag inte ser....




Idag har Familjen Nhea en slödag, riktig riktig slödag. Jag vaknade förkyld, så nu är hela familjen förkyld. Alice sussar för andra gången idag & mannen tar sig oxå en tupplur. Jag har läst ut min bibliotekslånade bok (perfekt mamma sparande, jag som är shopaholic på pockets annars) & sitter nu vid datorn och filurar...

Mannen kom hem helt slut igår efter en sen hockeykväll & hämtande & skjutsande av sin far som lyckats backa in med öppen bildörr i en grindstolpe då han skulle parkera släpkärran, smido, så nu är Q7:an inne för byte av dörr... Vi åt middag, mannen & Alice badade & jag duschade sen skulle mannen lägga Alice som krånglade & jag tog tillslut över & när jag fått henne att somna så låg manenn ute i vardagsrummet & sov. Blev lite sur så jag sparka till honom och sa åt honom att komma och umgås som folk eller göra sig ordning för natten & gå och lägga sig. Annars så vet jag hur det blir, han vaknar när jag går & lägger mig, sitter & tittar på tv långt in på natten, somnar till vaknar & far upp, äcker mig när han ska lägga sig & så ligger jag där och inte kan somna om. Så efter Fredag hela veckan stängde jag av tv:n och sa att nu var det sluttittat & vi skulle lägga oss *fniss* & han löd.

IDOL igår tyckte jag var lite små surt hela programmet. Var det någon som sjöng helt rent rakt igenom?! Tycker fortfarande att Anna är BÄST, men kjolen hon hade på sig hade hon kunnat skippa... Vem är deras stylist? De flesta ser ju för jäkliga ut?! Alice är ju den endas om lyckas se både söt & modern ut & Loulou har de gått in för att få att se bra ut. Men resten får de tänka till igen om...

Dagen meny:

Frukost: fralla med bregott & ost, te
Lunch: 2 st korv med bröd + lite mos
Fika: punchrulle
Middag: Biff Rydberg
Kvällsfika: reste av gårdagens godisskål

Dagens outfit: svarta mjuka byxor (de enda som funkar för sönderklippt & ihopsytt underliv), vitt långt linne & svart tre kvartsärmad tröja

Dagens happening: slöa

Kommentarer
Postat av: Sandra W

Du låter precis som mig nu här hemma med att byta jobb o karriär. Jag skulle vilja jobba som inköpare eller typ leveransansvarig o skriva tullhandlingar o så vidare... Mycket dokumentation samt ordning o reda är ngt för mig. Men de tär inte lätt när man idag arbetar som lagerarbetare att få in en fot någonstans. Läkare har oxå sagt att jag ska försöka hitta ett annat jobb om jag ska kunna fortsätta jobba.

SÅ jag förstår till fullo din lust att göra ngt nytt men lätt är det inte med tanke på alla varsel o så så får man väl hålla fast vid sitt jobb ett tag till.



Kramar Sandra o Arwen

2008-10-11 @ 15:48:10
Postat av: Tina

Vad arbetar du med nu, eller ja innan du blev mamma-ledig?

2008-10-11 @ 18:28:08
Postat av: Pyjamas

Har suttit och funderat en stund och det är verkligen inte lätt att fundera ut något fiffigt yrke. Speciellt när man inte känner varandra. Men jag slår till med hudterapeut. Du verkar intresserad av utseende (på ett sunt sätt) och känns väldigt trevlig, social och verbal. Kan lätt se dig i din lilla salong där du ger lyxiga ansiktsbehandlingar, hjälper folk med hudproblem och kanske kompletterar med make up och rådgivning.

Det är mitt tips!



Kram

Pyjamas

2008-10-13 @ 11:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0