Supergod Rödtunga

Hittade detta recept på www.vinsprit.se & det var verkligen SUPERGOTT!

Räkfylld Rödtunga med gräslökssås & sockerärtor

500g rödtunga (gärna 4 st filéer a´125g/st)

1 dl kesella (vi tog turkisk yoghurt för det var det som fanns hemma)
100g räkor, rovt hackade
2msk dill, finhackad
1 msk sweet chilisås
salt & peppar

Blanda ihop kesella, räkor, dill, sweet chili. Salta & peppra. Smörj en form & lägg filéerna med insidn utåt. Fördela räkröran på filéerna & rulla ihop/vik ihop, salta & peppra på utsidan. Sätt in i ugnen på 175 grader i 10 min.

Gräslökssås

4 dl vitvinssås (hittade Blåbands färdiga sås)
1msk pressadg citronsaft
1dl finhackad gräslök
salt & peppar

Sockerärtor

200g sockerärtor
salt
smör

I receptet står det att man ska förvälla dem innan man steker dem, men det struntde vi i, vi stekte dem färska i smör, då blev de härligt kripsiga!

Servera med kokt potatis eller som manenn gjorde skivad potatis i ugn med lite flytande margarin & salt & peppar

SUPERGOTT!!


Kommentarer
Postat av: alva

låter ju supernice. Blir riktigt vattnig i munnen. Tack.

/Alva

2008-10-07 @ 21:40:11
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

å vad söt alice var i klänningen.

vill också.ler.

ååå jag tyckte du var kanon i håret såg inte ojämnt ut.

själv har jag köpt blont o svart o skulle vilja kombinera på ngt sätt men vet ej hur.hmm.

skönt de gick bra lämna lilla skruttan en stund.

nu ska jag slappa soffan.

kraaaam

2008-10-07 @ 21:43:30
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0