Trött i själen...

Så känner jag mig efter idag!

Alice sov till 9.30, sen gjorde vi oss i ordning & åkte iväg. Tror att Alice blir åksjuk speciellt om hon åker bil i glappet när hon börjar bli hungrig. Hon spydde idag mest saliv eller magsaft, luktade pecka. Men sen åt hon både mat & yogurt hos mormor & morfar. När vi kom fram var morfar hemma & distrikssköterskan la om mammas op sår. Mamma hade trillat igår när hon & pappa var ute en sväng. Fotknölen svullen & öm.

Pappa hämtade hem sin lunch från jobbet & åt med mig & Alice. Mamma vill helst äta själv. Jag köpte en sallad, en kebabsallad då hemstaden har godast kebabsås i hela världen, men döm om min besvikelse när "någon" blandat i ost i min kebabsallad, nej inte fetaost som jag skulle ha accepterat utan vanlig äckelriven pizzaost som smällt ihop sig med mitt kebabkött. Blev sååå besviken. Pappa åkte och jobbade igen & jag & Alice tog en promenad på 1 timme. Över stock och sten ute på landet på grusvägar & bland hästgårdar -ljuvligt!

När vi kom tillbaka sov Alice ute i trädgården i ca 1 timme till. Mamma provade sommarkläder jag hade med mig till hennes Thailandsresa. & sen kollade vi på reprisen av Bröllopsform och båda börja tjura när de förnyade sina löften och så skratta vi samtidigt för vi var så fåniga!

Jag får bara in Lugna Favoriter i min & Alice räcer, tyvärr spelas samam låtar varje gång vi åker bil en de spelar FLITIGT är Gabriellas sång med Helen Sjöholm, den får mig av någon anledning att tänka på mammas bgravning & tårarna rullar och Alice tittar med gapande mun på sin mamma och försöker få mig att skratta... Pluttan!

När jag kom hem kände jag mig alldeles SLUT, det tar så himla mycket på krafterna att träffa mamma. Att se henne, prata med henne, veta att hon snart inte ska finnas bland oss.

Kommentarer
Postat av: alva

Ja, fy fasen.

Stackare, trött i själen... Inte så konstigt.

Tur du har lilla Alice. Barnen kan alltid få en att känna glädje.

Jag blir jätte ofta ledsen och jätte starkt påverkad av musik. Antingen själaglad eller otroligt sorgsen, därför har jag så svårt för att lyssna. Rattar oftast in nån tråkig kanal som P1 eller nåt. Det är ganska riskfritt. Bara massa mossiga gubbar/tanter som gagglar om fågelsång eller liknande. Då behöver jag inte riskera att börja tjura...

/Alva

2008-10-20 @ 23:56:09
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0