Ädelostgratinerad Kassler

400g kassler i skivor
100g ädelost
300g rivna morötter
4 msk grovt hackade solrosfrön
0,5 dl finhackad persilja
1 kg potatis i klyftor
1 msk olivolja
salt & peppar

Lägg potatisklyftorna på en plåt, häll över olivoljan. salta & Peppra & ställ in i ugnen 225 grader 40 min. Lägg kasslerskivorna på i en ugnsfast form, blanda ihop morötter, smulad ädelost, solrosfrön & persilja, fördela blandningen jämt på kasslerskivorna & ställ in i ugnen 15 min på 225 grader. Servera med gröna bönor eller en sallad. 511kcal

Kommentarer
Postat av: Emmasusanna

det låter hur gott som helst. Med morötterna, solrosfröna och ädelosten mums



Låter gott till kyckling också.. å kanske med valnötter om man vill variera lite, måste testa :)



Emma

2008-09-15 @ 18:27:43
URL: http://emmasusanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Absolut skulle det passa till kyckling oxå & kanske fläskfilé. & gärna med valnötter till MUMS!



Kramis

2008-09-15 @ 21:19:34
Postat av: alva

-Smirr-smarr-filli-bom-bom-bom, säger jag bara.

L

Alva

2008-09-15 @ 22:22:04
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

hej,

går de bra med viktklubben tycker du..

förutom när du har mens.ler.

så lilla gumman går omkring i gåstolen..ler..

här försöker lea men kommer inte framåt me sina små fötter.ler.

nu ska jag sova.

natti natti

2008-09-15 @ 22:48:16
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Emmasusanna

Det var huur gott som helst. Jag som älskar ädel ost och morötter. Det var riktigt gott :)

Jag hade ingen persilja så den skippade kag och jag tog mer solroskärnor än angivet och la till valnötter också, JÄTTEGOTT! Det blev kassler den här gången, men jag ska testa med kyckling nångång också. Till och med sambon åt med got aptit, trots att han inte är förtjust i varken ädelost eller morötter haha



Han fick ris till och jag åt grovriven squash (på längden så det blev nästan som pasta) som jag stekte lite lätt så den blev varm. Gott vart det i alla fall :)



Tack för reseptet, kommer ätas fler gånger.



Oj vilket långt och babbligt inlägg det här blev då.. Jaja, hoppas dagen har gått bra



Kram

Emma

2008-09-16 @ 18:50:36
URL: http://emmasusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0