ALS-teamet

Idag vaknade Alice 7.30. manenn fick masa sig upp & dra iväg till Apoteket då hennes välling som förtjockas i magen tog slut igår kväll, jag beställde ny i fredags men den hade inte kommit ännu. Hon kräks jättemkt om hon inte äter Enfamilen & det är synd om henne dels för att det påverkar sömnen men det måste vara jobbigt att hela tiden få upp allt hon äter, då kommer ju både välling & mat & matspyorna smakar ganska surt verkar det som på ansiktsuttrycken. Hon spyr aldrig upp maten när hon får Enfamilen.

Själv blev jag en smula sen, men stod på rejält till mötesplatsen jag & min äldsta syster hade & vi kom precis i tid till ALSteamet. Det var ganska svårt att hänga med i samtalet då mamma skrev & varken neurologen eller pappa läste högt vad hon skrev utan bara svarade på det hon skrivit. Det gjordes andningstest & lite test på övre extrimiteter. Det visdae både svagare andning & lite svagare i armarna. Mamma ska skickas till Uppsala för hjälp med andning främst nattetid. Men i morgon ska hon opereras, hon ska få slang i magen & senare PEG. Mamma är mest rädd för kameraundersökningen som tillhör, att hon ska kvävas eller att hon ska känna något som helst obeghag liknande detta. & sjukhuset hons ka opereras på har skött det hela ganska illa, men ALS sköterskan fixade en tid så mamma fick komma för information idag.

Alice var hemma med mannen, det hade gått bra med allt utom vällingen, hon vill inte ha välling när han ger tydligen, så jag fick mata på henne när jag kom hem & så åt hon massa gröt & fruktpuré när vi åt middag.

Nu är det nattinatti eftersom lilltrollet inte sovit sne kl. 16 idag!

Ps. Kul att så många gillade recpetet!!! & Svintoflickan -jag är på rätt spår igen =) Ds.

 
Alice i Krypstrumpbyxor och ny klänning på babyträff, hon spanar in snyggingen A.

Kommentarer
Postat av: Emmasusanna

usch, jag förstår verkligen hur ni känner er. Det finns inte så mycket att säga mer än att jag är ledsen att även ni tvingas gå igenom någonting så tragiskt som att förlora sin mamma alldeless för tidigt.



Tänker på er



Kram

Emma

2008-09-16 @ 20:16:25
URL: http://emmasusanna.blogg.se/
Postat av: Maria T

Tänker på dig!

Kramar i massor!!!

2008-09-16 @ 20:32:42
URL: http://mariatandlund.blogspot.com/
Postat av: Nhea

Tack!

2008-09-17 @ 07:32:25
URL: http://nheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0