Babyträff & Tantträff

Igår åkte Alice & jag till hemstaden, ja vi fick först stanan efter 20 min & byta bajsblöja. Tyckte att hon var bra tyst bredvid mig & såg hur hon tog i så hon blev alldels röd/vit i ansiktet hihi. När det var avklarat anlände vi sist till träffen. Där var L & H, L & A & en ny mamam med sin I.

Barnen är i så olika utvecklingsfaser, de som kan sitta kan varken ligga på mage eller rulla runt & Alice imponerade stort -yngst & mest försigkommen stod i krypställning eller åla bakåt mest hela tiden, men sitta det är on inte vidare intresserad av.

Vi åt äppelpaj med vaniljsås & drack te MUMS!!!

Idag har Alice & jag gått upp i ottan (7.30) åt lite majsgröt med hallon/blåbärspuré & sen stack vi iväg till mitt jobb. Där var det roligt må ni tro, Alice busade med alla "tanterna" & sken som solen & visade sina färdigheter på golvet. Vi åt fredagsfrukost & jag hälsade på alla nytillskott, enormt ombyte på folk! Passade på att beställa ny mat åt Alice på apoteket & ta ut Prevenarsprutan.

Idag har Alice & jag fått i uppdrag av mannen att köpa färsk fisk & sen kommer Alice morfar & mormor på em.

Annars känner jag mig mest menssvullen & viktmotivatione rann iväg med mensfloden...

Dagens meny:

Frukost: 2 skivor bröd med minilätta, skinka & tomat/gruka 1kiwigold
Lunch: Färsbiff ifrån frysen med klyftpotatis
Fika: Kräftskivetårta
Middag: Färskfisk med potatis & kall sås
Kvällsfika: Idag blir det bannemig en chokladbit ananrs avlider jag snart...

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Kräftskive tårtan lät smarrig...recept tack!

Även om jag idag håller mig till min lite mer söta tårta. fniss

KRAMIS



PS:Ikväll ska jag också äta choklad! DS

2008-09-12 @ 13:25:11
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0