Hemmadag & Sprutdag

Igår hade Alice & jag en riktig hemmadag. Vi tog 2 promenader på 50 & 40 min, lekte inne, pysslade lite med tvätt & vilade. Fick Mama men han inte bläddra så mycket i den då lilla damen bara sover korta stunder på dagen. Någon ny fas tycker hon ändras med daglurarna vecka för vecka. Som tur är sover hon nästan alltid bra på natten & det är ju då en annan behöver sova. Det blir även längre & längre nattsovningar i och med att hon äter vanlig mat & så går vi succesivt över till 6 månaders välling som mättar lite mer. Doktorn tyckte det var BRA att Alice åt mer mat än välling "Så ni inte fastnar i vällingträsket" sa han så det kändes bra.

I dag 9.45 hade vi tid på BVC, det började med läkarkontroll & vägning och mätning. Lilla damen väger nu 7890g & är 67 cm lång. Läkarkontrollen gick oxå bra, Alice fick alla rätt. Sedan efterföljde 2 sprutor (bla prevenar) & det var ju inte lika roligt men gick bättre denna gången än förra gången. Fick även numret till en psykolog som är kopplad till BVC då jg inte känner för att fortsätta hos min kurator, hon är bra men lite för mesig, känns inte som det klickade ordentligt där...

Alice och jag tog en promenad hem på 50 min (en omväg) & mannen åkte bilen. Sedan åkte jag till ICA & mannen tog med Alice på övervåningen och försökte arbeta medan hon tittade på, det gick tydligen sådär *fniss*.

Dagens meny:

Frukost: 2 dl lättfil, 2msk haloonsylt en smulad havreknäcke, 1 grovt bröd med skinka & senap (lyckades köpa kokt skinka & den skär sig med grönsakerna sådärför blev det senap på)
Lunch: Chicken Carib soppa (Keldas färdiga på tetra) med delar av kycklingklubba och champinjoner i, 2 knäckisar med lätträkost
Fika: minimalt med naturgodis (suget var för stort & hungern för hög när jag shoppade)
Middag: Ugnsstekt lax med pressad potatis, citronsås (kelda) stekta kantareller & kokt sparris
Kvällsfika: chokladmousse med hallon & te

Motion: Barnvagnspromenad 50 min, kanske en egen promenad eller en till promenad med Alice

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Åååå den kvällsmaten ska jag med laga, tack för tipset kära syster yster!! =)

2008-09-26 @ 14:22:22
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0