HJÄLP!!!

Jag är så Oooooooooootrooooooooooligt sugen på att fixa till mitt hår, dels vill jag ha en FRISYR inte bara långt häng där bak & så är jag bra sugen på att bli mörkare igen men är rädd att Alice ska bli rädd för mig då, hon gillar ju inte min syster osm är mörk tex. Någon som har erfarenhet av ändrad hårfärg och barn? Gick det bra?

Gärna tips på frisyrer, länkar till personer med sådan frisyr mmm =)


Vi hade det supermysigt igår. Alice vaknade redan 11 så vi passade på att åka lite tidigare (till hemstaden), kollade om Alice morfar var hemma men det var han inte och så innan vi åkte till H & O. Dit kom L & H & L& hennes G. H bjöd på pasta med tonfisksås. Mycket smaksnes. Alice fick mat samtidigt & visade sig vara jätteduktig på att äta bland folk oxå, hon sitter med uppsträckta armar och vill ha mer, men allt gick inte ner som hemma men ändå tyckte hon var superduktig. Efter maten hade vi alla trötta barn så vi gav välling & gick ut på en promenad. Alla barnen somnade men Alice vaknade såklart såfort vi kom "hem" igen & lika så H. Men de större barnen sov sött en stund till. Vi fick äppelpaj & vaniljsås & sen var klockan helt plötsligt 17 & vi var tvugna att åka hem. Väl hemma satt mannen på uppfarten och väntade i bilen, han hade ingen nyckel och hade slutat så han kom hem 17.30 (det händer typ 1 gång i veckan att han gör) så det var ju typiskt vi var hemma 18 & han satt och var orolig att något hänt då min mobil låg i skötväskan. Aja, på med maten, Alice åt en hel portion havregröt *duktig tjej* & sen var det kvällsbad & nattinatti. Mannens tur att lägga & jag följde med upp, som vanligt började Alice bete sig som en ål & han sa "Titta det går inte" så jag fick instruera " hoppa med hö ben & in med flaskan" & då satt den ju där & hon åt full flaska utan protest & somnade mätt och nöjd i sin säng. Sen har natten varit lite små katastrof hon vaknade 21.30 00.30 & ville ha mat, 4 och ville ha mat & 6 då somna hon om till 7.30. Tyckte hon var lite täppt i näsan igen i morse. Ups nu käkar Alice på blomman här ute!!!

Mammas op gick bra. Hon var väldigt trött & lite illamående igår, sov mest hela dagen, men idag kom det sms redan 7.30. Ska hälsa på henen till helgen tänkte jag.

Idag ska mannen tävla i GoCart igen ikväll så jag får avlastning en stund på eftermiddagen av Alice farmor, tänkte hämta ut Alice mat på apoteket, handla lite & kanske ta en promenad. Först tänkte jag slinga håret men nu när jag inte vet om jag ska bli mörkare igen så tyckte jag det var onödigt...

Dagens meny:

Frukost: 2 skivor grovt bröd me skinka & tomat, ½dl keso 1 apelsin & te
Lunch: lasagne med salami & soltorkad tomat (recept kommer)
Fika: Ekologiska sesamkakor 2 st
Middag: Felix ost & broccolisoppa med 2 knäcke avocado & tomat
Kvällsfika: 2 rutor 70% choklad & grönt te




 


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Vill också klippa mig men har verkligen ideé torka! suck

2008-09-18 @ 19:34:22
URL: http://sommartjejen.blogg.se/
Postat av: Tess

Verkligen svårt med frisyrer men det blir ju onekligen ett lyft om man hittar rätt=)

Jag brukar kolla på FL, under skönhet och mode. Många frågar om frisyrer och det brukar finnas massa bra länkar där jag hittat mycket inspiration.

Håller också på och färgar håret mycket och har gjort det även då barnen var små. De har inte reagerat alls faktiskt, kanske tittat till lite. Mamma är nog alltid mamma ändå, även om man skulle färga håret rosa;)

Kram.

2008-09-20 @ 20:25:51
Postat av: alva

Jag klippte av mitt super långa hår för några år sedan. Skaffade mej en riktig frisyr och jag är sååå nöjd. Varierar med chokladbrunt och kopparrött, varvat med slingor i de färgerna. Väldigt diskret och ingen punk alls.

Kort, upplippt i nacken och lång sndelugg eller mittena. Lite Victoria Beckham inspirerat faktiskt.

Jag älskar min frisyr. Kan antingen ha rakt, då plattar jag med platt tång eller fluffigt lockigt, då kramar jag upp håret.

Lättskött och snygg frisyr enligt min mening.

Det där med mörkt tror jag inte att din lilla prinsessa kommer bry sig om, mamma är ju alltid mamma.

Kram

/Alva

2008-09-20 @ 22:42:16
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0