Höstens godaste soppa!

Här säkerligen skrivit receptet förr, men den är så god att det är värt att skrivas igen!

Morot & linssoppa

300g morötter
1 gul lök
1 vitlök
1 msk curry
1 msk olja
2 dl röda linser
1 liter grönsakbuljong (1 liter vatten 2 buljongtärningar)
1 msk citronsaft
salt & peppar

Skala morötterna & skiva i centimetertjocka slnatar, grovhacka lök & vitlök, låt fräsa i kastrull med olja & curry, häll på buljongen & låt koka 10 min, hälldärefter i linserna, låt koka 12 min. Mixa soppan slät, smaka av med citron, salt 6 peppar!

Servera med topping av smulad fetaost, persilja, knaperstekt bacon eller som idag, tärnad avocado!

Kommentarer
Postat av: alva

Mmm, låter sjukt gott. Måste jag testa, fullkomligen älskar soppor.

2008-09-04 @ 21:32:55
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

hej...

ska nog me gå me i viktklubb sen..men när jag slutat amma..

känner jag ej orkar tänka på vikten just nu...

men du är duktig...:-)

å alice är så söt..fortfarande så ljuvligt hår..tappar hon inget.

nu ska jag sova.

sovgott!!

2008-09-04 @ 23:24:01
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0