Italiensk pannkaksrulle

4 personer 461 kcal/portion Viktklubben

Pannkakssmet:

3 dl vetemjöl (jag tog finax glutenfri, gick hur bra som helst)
6 dl mellanmjölk
3 st ägg
salt

Vispa ihop smeten, smörj ett bakplåtspapper & lägg i ugnsplåten & häll i smeten, grädda på 225 grader i 20-25 min.

Fyllning:

250 g keos fetaoliv
8 st soltorkade tomater (avrunna, jag brukar lägga dem på hushållspapper en stund innan jag hackar dem)
75 g lufttorkad skinka
färsk basilika
100g isbergssallad (om man vill servera rullen kall så ha i salladen, men jag ville ha varm mat så jag skippa salladen)

Strimla skinka och tomater (& sallad) lägg allt utom basilikan i en bunke och blanda ihop. Bre ut på pannkakan & klipp över basilika, rulla ihop.

Sallad:

100g ruccola sallad
3 st kiwi
2 st färska fikon
25g riven parmesanost

Kommentarer
Postat av: Tess

Din bebbe är ju bara för söt... Man ser hur busig hon är genom bilderna=) Matreceptet lät ju smarrigt, det måste vi prova här hemma snart.



Kramar.

2008-09-30 @ 20:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0