Kotlett med päron & Ädelost

4 personer

Köttmums:
500g kotletter (själv lyckades jag springa på en Fläskytterfile för 79:-/kg så det fick bli den istället)
70g ädelost i tunna skivor
2 päron i skivor
2 msk honung
1 msk margarin
salt peppar

Stek kotletterna, salta & peppra, stek päronen lite lätt, lägg päron och ädelost på kotletterna, in i ugnen 225 grader 5 min, ta ut & ringla över honung.

Potatis:
1 kg potatis (jag brukar bara skölja göra klyftor, lägga på plåt ringla över olivolja, salta & peppra)
1 msk olivolja
salt peppar

225 grader 30-45 min

Viktklubben lite över 500kcal/port

Kommentarer
Postat av: Pernilla

vad mycke goda recept du lägger in i din blogg, bli lika hungrig varje gång. :-)

2008-09-21 @ 21:09:55
URL: http://ockenutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0