LADIES NIGHT!

Ni som har möjlighet :GÅÅÅÅÅ!!

Vilken kväll!! Först åt vi middag på favorit Indiska restaurangen. Sen åkte vi dit Ladies Night skulle vara. Vi hade bra platser, högt upp med god sikt över scenen. Å vilken show! Daniel Da Silva var konfriancier, David Stenmark som gjort showen värmde upp publiken med "No woman no cry" & sen drog det igång : Martin Stenmark, Peter Stormare & Henrik Hjelt. Massor av sång & musik, en hel dos skämt & ploj! Helt underbart! Tiden bara flög iväg & helt plötsligt gled ridån ner & showen var "slut" men in stolpar Matte Carlsson ifrån Bygglov & börjar såga -alla bara vrålade rakt ut, var länge sen jag skrattade så mycket. & så blev det extranummer!

Riktigt riktigt bra show & bara för Ladies!

Idag vaknade Alice 6.30 och jag kände mig förvånandsvärt pigg efter 6,5h sömn. Så vi gick upp & gjorde oss i ordning innan vi åkte till hemstaden & sjukhuset.

Vi hälsade på lilla mamma. Hon blev så glad att se oss & Alice. Fick se slangen och var med när de koppla in maten & gjorde rent op-ingången det gjorde ont & tårarna rullade på mammas kinder. Höll henne i handen. Jag har lite svårt för sår, råkade hamna mitt i en såromläggning som 18 åring, varmaste sommaren ståendes i handskar (VAMRT) & så rullar de bort gasbindan, bensår ända in till benet & denna stank.... jag var tvungen att lämna, sätta mig utanför med huvudet mellan knäna... Efter det har jag lätt illamående vid bara åtanken om sår. Men jag biter ihop för mammas skull, hämtade en stol och satte mig, tänkte bort svimningskänslorna & föröskte hjälpa henne föra samtal med sköterskorna som missförstod henne gång på gång.

Sedan åkte vi hem till pappa. Köpte med lunch. Vi hade såklart glömt Alice matväska med välling & burkmat, är så svårt att vara två, man litar för mycket på att den andra ska komam ihåg och se till att allting är med så inget förljer med istället då är jag hellre ensam ansvarig. Men det är inte lätt att ratta unge & hushåll med tankarna på annat håll (mamma) & just nu känns det som att jag & mannen är i en svacka gällande stöttning & förståelse för varandra. men det gick bra iallfall, Alice sov både dit & hem & nu skicka jag ut henne i vagnen med mannen hon var trött gnällig & åt bara 100ml välling och ville inte riktigt komam till ro & jag kände att jag behövde en andhämtningspaus för mig själv.

Kommentarer
Postat av: Tess

Vad jobbigt med din mamma och synd att du och mannen är i en svacka då du kanske behöver honom som mest. Vet inte riktigt vad jag ska säga, orden är pyttigt futtiga men du ska veta att jag verkligen känner med dig och din familj. Så fruktansvärt jobbigt för er alla. Tycker att det var väldigt klarsynt av dig att komma på varför din svärmor irriterar dig så mycket. Låter som en ganska sund reaktion tycker jag. Ingen kommer däremot någonsin att kunna ersätta din mamma som Alice mormor.

Självklart antar jag utmaningen och svarar på en gång i min blogg. Om du inte har kvar lösenordet så är det bara att maila om du vill ha det.

Kram.

2008-09-20 @ 20:28:44
Postat av: Emma

Först av allt vill jag bara säga att jag lider med dig och din familj över det ni går igenom. Det finns inga ord. Hoppas i alla fall att värmande tankar kan fungera som någon tröst.



Sen det här med dig och din man, jag har med min sambo lärt mig att vi faktiskt (!) inte kan läsa varandras tankar och eftersom man (jag) till slut går under om man (återigen jag) ska dra hela lasset själv så gäller det att prata, prata och åter prata. Och även då kanske inte allt täcks in och då har vi delat upp bestyren: när vi åker iväg så har jag ansvaret för att se till att en uttalad del kommer med och han för en annan, att hålla ordning på hemmet likadant. På så sätt minskar man i alla fall på tillfällen att reta upp varandra och man behöver inte hålla allt i huvudet. Om det inte funkar, prova att HAN tar hela ansvaret när ni ska åka iväg, så kan du slappna av (ok, inser att du nog inte är typen som gärna gör det, är likadan själv, men lovar att de klarar det!)



En annan tanke är kanske att han och din systers man kan stötta varandra i detta, hur de bäst stöttar er? Det är ju faktiskt svårt att veta, det är en ny situation för er alla.



Bara lite tankar från mig, hoppas att ni får en bra vecka!

2008-09-22 @ 08:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0