Lasagne med soltorkade tomater & salami

För 4 personer

Ostsås:

8 dl mellanmjölk
1 msk margarin
4 msk mjöl
40g riven ost (ca 1 dl)

Vispa mjölet med 2-3 dl mjölk, värm upp & smält ner margarinet & tillsätt resten av mjölken, låt koka under upprörning 5 min, salta & peppra & tillsätt osten

Fyllningen:

1 finhackad purjolök
70g salami
8 st soltorkade tomater som legat i olja (avrunna)

Fräs fyllningen i 1 msk margarin.

200g lasagneplattor (ca 8 st)

Varva ostsås, lasagneplattor &  fyllning & grädda i ugnen 225 grader i 35 min

Servera med sallad på:

150 g strimlad vitkål
200g grovt riven morot
1 dl filmjölk
8 st svarta oliver
Italiensk salladskrydda

jag brukar lägga alla ingredienser i en burk med lock, skaka kraftig & ställa in i kylen till serveringen.

Ca 590 kcal/portion


Kommentarer
Postat av: Pernilla

mmmm det där lät gott!

måste testas i helgen!

2008-09-19 @ 08:44:38
URL: http://ockenutta.blogg.se/
Postat av: alva

Mmm, kanske testas, fast bara jag då, för kråkpappan gillar inte soltorkad tomat den galningen, det som är sååå gott.

/Alva

2008-09-20 @ 22:38:10
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0