Mammabesök & Mysbebisträff

Igår tog Alice sovmorgon till 8. Så vi bestämde oss för att åka tilll hemstaden när vi gjort oss i ordning. Vid 10.30 så var vi uppe på sjukan hos mamma. Där var även min äldsta syster. Mamma var vid gott mod & skratta & skämta med sköterskorna. Det kryllar av manliga uskor däruppe men tyvärr ingen snygging än ;-). Mamma hade inte hunnit duscha hon gjorde det och när hon stod och blåste håret stod hon bkom mig och skratta så saliven sprutade. Jag hade tydligen koftan ut och in =)
Sen fick vi vara med när de la om mammas opsår & så fick min syster prova att spruta i vatten i slangen. Mamma blev inte ledsen denna gång så det kändes skönt.

Alice och jag avlägsnade oss vid 11.30 & åkte hem till mamma & pappa, gick ut på en riktig skogspromenad så lillskruttan fick sova en smula & sen var det dags att åka hem till L.

Där blev det full rulle. H satt i barnstolen och tjoa av missnöjdsam het när vi kom men sen när alla kommit och alla barn började röja satt han som förstenad helt chockad över all liv och rörelse. O & G är ju snart 1 år, man kn säga att det är liiiiite annat tempo på dem och liiiiite annan passning. G bits oxå så honom får man hålla på en armlängds avstånd från de små.

Vi fick pasta med kräftstjärtar & broccoli & en fräsch grönsallad till, riktigt mumsigt! Sen tog vi en promenad. Alice somna på rygg halvsittande i vagnen och såg ut att sova helskönt -ända tills L´s pappa kom och slängde igen bildörren så hon for upp som ett jihu *stackaren*

Vi åt Gino med glass & te & sen var det lagom att ta os hem igen. Alice somna en stund i bilen helt slut efter att bara sovit små snuttar hela dagen. & nu verkar hon sova igen här för klockan är 8.45 & hon sover fortfarande.

Idag ska vi åka till hemstaden igen, vara med på mammas vårdplnering & sen hembesök så det blir full rulle idag oxå kan man säga!

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej, jag får in inloggningsfönstret till frutteline.blogg,när jag ska in på din blogg. Det är helskumt. Och i morse så var det acess forbidden till din systers blogg. Börjar bli orolig om min dator har gjort sitt eller har någon annan samma problem??? Skickar styrke kramar till er båda.

2008-09-24 @ 19:25:18
Postat av: Tess

Jag får också upp det, och det är tydligen samma med min egen blogg har jag hört.

Ska maila dig lösen med en gång=)

Kramar.

2008-09-24 @ 21:38:57
Postat av: rebecca

kommer inte heller in på din, på din systers blogg, o inte har jag somris mail¨heller...

2008-09-24 @ 22:00:51
Postat av: Emmasusanna

ja, det blir så för mig också, med fruttelinen skumt som tusan..



Emma

2008-09-24 @ 22:12:43
URL: http://emmasusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0