Mammas lilla skitunge...

I morse innan vi skulle iväg på stan for Alice-Ballis runt i sin gåstol, dunder & brak & där flög en kruka i golvet ,andra krukan på 3 dagar =). & när jag sa åt henne "Titta här vad du har gjort" så skrynkla hon i hop sin lilla näsa & fnissa åt mig *skitunge* Kan inget annat än att skratta åt henne. När jag tog mig lite datortid på kvällskvisten så fick pappan att göra, Alice for runt igen i gåstolen, drog ner en kartong, välte sopkvasten & rev ner ljusen i min antika 3 armade kandelaber. Det här är väl bara början på vad busungen kommer hitta på ju mer rörlig hon är, men jag tror på att plocka bort det hon kan skada sig på & sådant som är dyrt & ömtåligt och låta henne härja fritt, bara hon inte gör sig illa så är det ok. Ju mer hon FÅR röra desto mindre intressant blir det ju. Tex har fjärrkontrollen varit väldans intressant, nu har hon en egen hon kan knappra på och suga på då lockar inte vår alls lika mycket. En form av omvänd pedagogik. =)

På stan var det härligt en solig höstdag, sådär friskt i luften och bara lövens frasande som saknades (gick genom lövhögar i helgen -höstmyyyys). Vi letade babykläder, en liten tös som föddes i fredags & som min syster skulle välkomna till världen. Det blev en vit bodie med en rosa klänning & vita strumpbyxor, Alice fick en likadan klänning, tyckte den var så himla puttenuttigt söt!! & Alice & hennes mamma fullkomligt ÄÄÄÄÄLSKAAAAR rosa!!! (Klänningen finns på bild nedan)

Alice somnade nerbäddad i lammskinnet & gosig kudde på Kappahl bara genom lite gung, då är snutteliten trött!!!

Vi passade på att äta lunch. Ett mysfik som byggt ett uterum i glas på gården. Jag åt mangoldsoppa med champinjoner & en liten chokladmousse till efterrätt med jordgubbar på toppen, MUMS! Älskar soppa & särskillt släta härliga höstsoppor... Jösses vad jag är höstig idag!
Alice vakna efter en stund & flörtade hejvilt. Hon har ju varit lite blyg ett tag men idag släppte det totalt, min syster som varit läskigast i världen var plötsligt superrolig & Alice flörtade till och med me en gubbe vid ett annat bord. Hon har kommit på att folk skrattar åt henen när hon skrynklar ihop sin lilla näsa & fnissar. Att morra brukar oxå gå hem hos folk =) I morse morra hon sig igenom hela frukosten, hennes mamma kan inte göra annat än att sitta & skratta. Hon är för söt mitt lilla hjärta.

Själv hittade jag ju ett presentkort på Gina Tricot i min handväska & shoppde 2 klänningar/tunikor som ni kan se på bild nedan! Mannen har nu visat mig hur man stänger av blixten på kameran (var ju skitenkelt när man vet & på helt annat ställe än jag letat på) så förhoppningsvis kommer lite dagens outfit bilder framöver.

Nu ska jag sova, har precis läst ut "Emma -Mias dotter" det märks att "Mia" inte använder sin svenska lika mycket längre men har man läst de andra böckerna ska denna oxå läsas, men jag säger som jag sa till Somris, jag skulle inte köpt den (har lånat den inbundna av svärmor) om den inte funnits i pocket vill säga...

Hoppas att Alice sover lika bra i natt, hon somna 20.30 vakna 5.45 fick välling & lyckades bajsa lite, tassa ner med henen var noga med att inte tända en endaste lampa så hon inte skulle få för sig att det var dag & pratade inte med henen för då vaknar hon till alldeles, bytte snabbt blöjan i mörkret mota ut mannen som gjorde isg i ordning & hört att vi var vakna och var påväg fram till Alice & höll på att paja alltihop, gick upp med henne igen & la henne i sin säng & vips så sov hon till 8.50!

Kommentarer
Postat av: Malinsson

Jag har läst alla föregående böcker, är den här inte lika bra då?

Fina tunikor du har köpt:-) Och Alice klänning var supersöt!

2008-09-30 @ 08:27:04
Postat av: Nhea

Malinsson: Det är mycket "repris" fast ur Emmas synvinkel, man känner nästan igen allt från tidigare. Jag tyckte mest att den dåliga svenskan var att boken blev sämre, men den är helt klart läsvärd! Kram

2008-09-30 @ 10:16:01
URL: http://nheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0