Tråkmåndag!

Jag som brukar gilla måndagar, en nedvarvning efter helgen. En dag Alice och jag ofta har som "hemmadag" men idag är det bara en helt vanlig tråkmåndag...

Idag skulle Alice & jag åkt till hemstaden för att vara med när Arbetsterapeuten & Biståndsbedömmaren kom hem till mamma & pappa. Men eftersom att mamma fortfarande är inneliggande & dessutom åkt på en förkylning så lämna de meddelande på avdelningen om att det blev inställt. Pappa försökte få tag i dem för att säga att de kunde komma ändå men utan resultat. Så halva dagen trava jag omkring & väntade på hur det skulle bli. Alice sov bara 45 min av lunchvilan & var trött och gnällig, höll på att somna när hon drack vatten vid lunchen men ville inte komma till ro med nappflaskan & välling. & jag var nog en riktigt rastlös tråkmorsa. Tillslut tog hon vällingen och har nu sovit 1 timme med lite vaggning, hoppas hon sover lite till. Själv har jag läst ut min bok "Min förlorade oskuld" av Emma McLaughling & Nicola Kraus, de som skrivit "En nannys dagbok". Mycket flummigt rolig bok.

Har tvättat undan, lagat middagen då jag trodde vi skulle komm hem sent idag & nu vet jg inte riktigt vad vi ska hitta på resten av dagen...

Är enormt sugen på att shoppa men då förra månadens budget sprängdes med råge får jag hålla mig i skinnet. Denna månad blir en "rensa frysen" månad. Vet inte riktigt vad som hände mat för 7500:- hrm som tur var kom mannen på att vi handlat till Kräftskivan & sen har det rullat på med massa kläder till Alice, sprit till kräftskivan, spruta till Alice och ja det blev en ganska saftig slutsumma helt enkelt. Så jag känner inte att "gå ut & shoppa nya stövlar & vinterjacka" rimmar med denna månad, men man kan ju drömma ändå... Jag är ju ändå cheapshoppare!

Här var det tänkt att komma bilder på "fynd" jag hitatt på nätet men datorn har vist oxå tråkmåndag & vägrar samarbeta!


Avslutar med lite att smörja smilbanden med...

Varför lägger männen huvudet på sned när de tänker?
För att deras två hjärnhalvor skall få kontakt.

Vad är det för likhet mellan p-platser och män?
Antingen är dom upptagna eller handikappade.

Varför gillar män bilar och motorer?
Dessa kan de I varje fall manipulera.

Vilken är skillnaden mellan en man och en katt?
Ingen, båda är mycket rädda för dammsugaren.

Vad kallar man en intelligent, känslig och vacker man?
Homosexuell.

Vad är den gemensamma nämnaren för moln och män?
När de försvinner kan man hoppas på en vacker dag.

Vad är den gemensamma nämnaren för män som frekventerar barer för ungkarlar?
De är alla gifta.

Vad är skillnaden mellan en mans hjärna och en oliv?
Färgen.

Vad bör en kvinna göra när mannen springer sicksack I trädgården?
Fortsätta skjuta.

Männen är beviset för att reinkarnation existerar.
Man kan inte bli så dum under ett enda liv!

Varför är männen hjulbenta?
Oviktiga saker sätter man inom parentes.

Skicka detta till alla kvinnor som kan skratta och också till alla män som vill få sig ett gott skratt och kan hantera sanningen!!

Han kommer hem stolt och håller upp ett föremål för att visa sin fru "Titta vad jag har stulit," säger han stolt. "Jag tog den utmed vägen."
Frun tittar på honom och svarar syrligt
-"Ställ inte den I sovrummet bara."
-"Varför inte då?" undrar mannen trumpet.
-"Jo, det är polisens fartkamera, och den tar bilder när det går för fort..."


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Hejsansvejsan.

Nu är jag på...

jag ska me få bort lite kilon..

började räkna points igår..problemet är att jag inte ritkigt vet hur mkt jag ska äta för..man får ju äta lite mer när man ammar vet jag bara..

men jag kör så gott jag kan..snart får mamma hem en brevkurs på posten så då ska jag tjuvläsa den me....

men gissa om jag är suuuugen på choklad.

är mammisen fortfarande på sjukhuset...

typiskt hon skulle bli förkyld också..

tänker så mycke på henne och er !!!!

kramkram

2008-09-22 @ 22:33:27
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

hej..igen.ler.

gillar inte sån mörk choklad eg men kanske jag ska pröva ändå..de är ju säkert godare än inget alls...

gick faktiskt med i en chokladklubb idag me sån stark konstig choklad..tror jag att de är...men jag gick med för man skulle få nån slags chokladbok.

har varit ute o gått idag me ...men de är tråkigt att tänka på vikt tycker jag o vad man äter..men ska unna mej helgen allafall.



har inte börjat me smakportioner till Lea ännu...är lite bekväm av mej just nu..de är så smidigt o amma o så är de så dyrt me burkar o jag är för slö för att göra egen...

usch så de låter...hmmm..

men allafall tänkte vi pröva lite snart..för hon är ju snart 5 månader..

kanske vi skulle pröva me lite välling eller nåt me..

alla de andra har vägrat o de har varit lite synn ibland..jag kan ju aldrig lämna henne ens till manenn när de bara vill ah bröstet liksom..

men får se hur vi gör..



skönt din mamma får komma hem...

får din pappa vara ledig nu då eller..

känner du att du har stöd o någon du kan prata me om dina tankar...

skönt du har somris förstås..men jag tänkte på nån utifrån.



ta hand om dej o er lilla sötnos.



kramkram

2008-09-23 @ 23:21:59
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0