Två hektiska dagar...

...börjar nu lida mot sitt slut...

Är det fler som har samma problem som Anki? Se hennes kommentar i inlägget nedan!

I morse vaknade Alice med ett glädjetjut klockan 8.45, då hade jag redan varit vakne och uppe & pysslat i 45 min. Sen har hon varit på strålande humör hela dagen trots minimal sömn 20 min + 45 min. Vi var i hemstaden vid 10.40, parkerade på sjukhusparkeringen samtidigt som systeryster & hennes E. Gick upp till mamma. Läkaren kom in en sväng & sen kom pappa & så tillslut ramla det in folk från hemtjänst och distriksköterska, biståndshandläggare, dietist & sjuksköterska från avdelningen. Vi diskuterade hur mammas hemgång skulle se ut, vem som skulle göra vad osv. & så gick sjuksköterskan igenom pumpen, tyvärr har de inte lärt ig den ordentligt utan läste utantill... & sen fick pappa prova att ge mamma vatten i slangen...

Åkte hem till mamam och pappa vid 12 & tog en promenad med Alice, hon somna som en stock men vakna efter 20 min av att fontänen porlade så lockande bredvid henne... Men hon var strålande glad & åt sin lunch medan E läste bok för henne & sen lekt de på golvet nästan en timme. Alice försökte sno alla E´s saker, E drog bort Alice i benen, Alice tog sig framåt och försökte sno allting igen, hihi. E kommer få problem om sisådär 6 månader när Alice är ännu mer kavat! Just nu står Alice på händer & fötter som en björn och vickar med sin lilla rumpa -så himla söt & så har hon kommit på att man kan fnissa, skrynklar ihop sin lilla näsa och fnissar till och ingen kan hålla sig för skratt för hon är ju så himla söt.
 
Mamma kom hem vid 14. Då vinkade syster & E hejdå & jag & Alice tog en promenad. lurde henne till att somna genom att sätta henne upp i vagnen och gå på grus tillslut blev ögonlocken alldeles för tunga & sömnen alldeles för lockande så hon sov som en stock ut i trädgården i 45 minuter *sötnosen* Vi övar lite ryggsovning då det är enormt svårt att sova på mage med mössa & främst med alla luvor på jackor och overaller & hon sover rätt bra på rygg nu med, helst då vagnen rullar men även en stund stillastående.

Klockan 15 kom 2 Arbetsterapeuter & diskuterade eventuell bostadsanpassning i hemmet & eventuella hjälpmedel. Sen fikade vi och så åkte Alice & jag hem.

Är nu jättetrött & ser fram emot en helt ledig dag i morgon! Hoppas Alice vill sova åtminstone någon timme i sträck  under dagen...

Kommentarer
Postat av: lena

2008-09-24 @ 21:16:30
Postat av: LENA

HEJ NHEA JAG FÅR OCKSÅ FRAM FRUTTELINE BLOGG.SE

HAR HAFT SÅ ETT PAR DAGAR.

SKICKAR MÅNGA STYRKEKRAMAR TILL DIG.

2008-09-24 @ 21:20:23
Postat av: Anonym

Efter jag skrivit lösenordet till din blogg kommer det upp en ny ruta där man skall skriva in lösen till frutteline.blogg.se



konstigt.. men det är bara att stänga den rutan utan att skriva något.

2008-09-24 @ 21:32:56
Postat av: Ann m Oliver, Lova & Oskar

Har samma problem som ovanstående!

2008-09-24 @ 22:34:03
Postat av: Jennifer

japp, det blir så varje gång man kommer in... kram

2008-09-24 @ 23:15:55
Postat av: Viktoria

ja så blir det även hos mig. Kram

2008-09-25 @ 07:19:13
Postat av: Jessica

Jag har precis samma problem som ovanstående

2008-09-25 @ 08:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0