Viktklubb.se

Igår tog jag ett steg, ett stort steg. Efter en graviditet med +20kg, en amning med minus 17kg och en sluta amning med +3kg så står jag här med 7kgs övervikt mot den vikt som jag egentligen vill ha & vi kan inte fortsätta chokladätandet i soffan, slicka överblivna chipsrester ur festskålar eller ta fram kanelbullar redan till förmiddagste´t. Så igår gick jag med i Viktklubb.se, har varit med förr gick då ner 8kg under drygt 6 mån och höll det (ok + 1 kg) ända tills jag blev gravid. Har nu tittat på gamla kort & nya kort & provat kläderna i garderoben & kommit fram till: Jag vill gå ner till min "drömvikt" igen, jag vill sparka mig själv i arslet, ta tag i min hälsa & må bättre än den soffpotatis jag är idag, har köpt årabonnemang så det får ta den tid det tar!  OCH å ni får följa mig på vägen!

Dag1)
Frukost: ½dl keso ½ blodgrape 2 skivor havrefranska med 1 skiva skinka & 2 paprikaringar & te
Promenad med Alice 45 min (som slutade med att busfröt tittade ut huvudet ur myggnätet efter 35 min & var hur pigg som helst *suck för trött mamma som sett fram emot rykande färsk mamaläsning vid hemkomsten*)
Mellanmål: nektarin (var as hungrig & ville inte riskera bakslag på ICA)
Åkte till ICA med Alice, gick snabbt förbi bröd & kakor, glass & godis, shoppade mängder av frukt & köpte mig en matvåg som jag länge velat ha en gammaldax i rostfritt stål, inget digitalt här inte. Alice tittade länge på hoppande apan vid bananerna & flörtade med en gubbe i kassakön.
Lunch: pasta med kyckling, champinjoner i milda mini mat & kantarellfond 1 avocado (blev när jag slog in det alldeles för många kalorier för en lunch)
Mellanmål: nektarin
Alice fick sova inomhus utan promenad, ville inte riskera myggnätstittning en gång till idag pga lockande bilar eller någon pratglad cyklist, nu har hon sovit 2 timmar & 40 min med 3 vagngung & klarat påknackning av jultidningsförsäljning (det får mannen köpa via jobbet) & påknackning av larmförsäljare (kom inte ens ihåg vad vi hade för försäkringsbolag & slängde igen dörren framför nosen på honom med orden om att vi själva söker upp det bolag vi vill ha när vi blir redo för det, mannen tror att det är spanare som vill komma in & sedan när vi åker bort så kommer vi tillbaka till rensat hus).
Middag: Blir morots & linssoppa med 2 knäckisar
Kvällsfika: Blir vattenmelon.
Utvärdering: Ajaj, klarar dag ett men är konstant hungrig, smygtittar åt kanelbullarna i frysen, slår mig själv på fingrarna, måste planera kalorierna bättre, hatar att vara hungrig!!!!

Kommentarer
Postat av: Malinsson

Kan väl vara spanare som säger sig sälja larm. Brukar dom inte ringa och boka tid innan dom kommer? Dom gjorde det innan dom kom hit i alla fall.

2008-09-04 @ 17:26:03
Postat av: Nhea

Skulle inte bli förvånad om han har rätt. Här rings det inte och bokas någon tid inte...

2008-09-04 @ 17:42:07
URL: http://nheas.blogg.se/
Postat av: Evelina

Va duktig du är :)



Brukar ju vara första dagarna som är värst, sedan brukar det gå bättre tycker jag :)

2008-09-04 @ 20:47:01
URL: http://enevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0