Det här är min egen Dag...

Jag får göra vad jag vill, ingen ropar på hjälp eller slår sig fördärvat, men jag tycks ha glömt bort hur man gör, det är trist, det är så tråkigt när det bara är jag, jag kollar klockan igen, när kommer ni hem? Det känns allt annat än bra... (Ur Hannas cd, jävlar vad jag tjata va?!)

Alice strulade lite i morse, vaknade & gallskrek vid 5, stod och hängde halvsovande på spjälorna när jag kom upp & somnade i samma ögonblick jag la ner henne, samma visa klockan 6 men sen sov hon till 7.50, så jag han pussa henne hejdå innan jag åkte till jobbet. Alice är hos Farmor & Farfar & vi ska inte hämta henne förrän på söndag. Mannen jobbar imorgon & jag ska träffa mitt gamla studiekompisgäng i Stockholm imorgon.

& som vanligt när det kommer till dessa träffar så har jag ingen lust. Därför saknar jag Alice enormt. Vill inget hellre än pussa hennes gosiga kinder & skratta åt hennes tokigheter *mammashjärta* Men jag vet att när jag väl kommer iväg så kommer vi säkerligen få en jättemysig dag, det har pratats om Skansen... & så vill jag shoppa en ny id foundation, har övervägt med mig själv & min plånbok och kommit fram till att det blir en sån nu till sommaren så slipper jag tänka på solskydd i tid & otid eftersom den innehåller solskydd 15. Brudarna ska stanna hela helgen men jag har valt att åka hem, pratade om att gå ut & äta får se om vi går ut idag eller imorgon. Mannen är trött efter hästvecka på jobbet & han lär nog inte vara piggare imorgon, övertid idag med & börja 7 imorgon igen...

Jobbdagen gick ovanligt snabbt. Hade ganska bra med jobb att göra även om det inte finns tillräckligt, eller finns och finns. Jag skulle kunna göra hur mycket som helst men eftersom vi inte har det "ansvaret" så får jag inte riktigt göra det jag helst skulle vilja göra. Känns lite fjuttigt att komma och skruva på en rullstol hos en dement när de skulle uppskatta lite pyssel, bakning, sång & musik betydligt mer... Pratade med en kollega idag om understimulering, att det är trist att gå till ett jobb där man sällan behöver använda hjärnan eller sällan får lära sig nya saker... För att inte tala om alla apatiska äldre som bara sitter & glor, fy för att bli gammal och hamna på äldreboende... Tyvärr...

Chefen kom in & pratade hösten med mig & det ser ljust ut, så nu håller jag mina tummar för att det blir som hon säger... Eller att jag skulle få jobbet jag är underkvalificerad för men ändå sökt...

Vid lunchtid fick jag rapport från farmor, Alice går numera under namnet "Trädgårsfröken" & hade haft jord till och med i blöjan trots galonisar & stövlar! Hihi hon älskar verkligen att vara ute. Igår blev hon så arg på mig när vi skulle gå in, hon har alldeles blå på kinderna av kyla, men ute det skulle hon vara minsann.


Påväg till babysången igår, Alice simmar ur bild...


man får vara snabb för att fånga henne på bild numer...

Nytonad & lite "piffad"

Nähepp om  man skulle passa på att göra någon nytta när man kan jobba "ostört", har ju legat och degat i soffan med en tidning i 1½ timme nu så...




Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Förstår verkligen det där med att inte använda hjärnan på jobbet, som om den står på paus, inte kul! Fina bilder på er, söta kläder. Hoppas du får en superhelg =) Kram

2009-04-17 @ 18:31:38
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: Sommartjejen

Vet du vad Viktor nyss sa när han såg bilden på din dotter?

-Alisch!!

=)



Efter en stund lade han till:

-bäbis!

=)

2009-04-17 @ 18:32:45
Postat av: Anna

Du är så fin Nhea! Vad tycker mannen om nya frisyren? Ha en härlig helg =)

2009-04-17 @ 19:03:55
Postat av: Evve

Åh alltså måste säga att du passar verkligen grymt bra i mörkt hår. Det tål att sägas igen om jag skulle råkat säga det tidigare hah ;)

2009-04-17 @ 23:37:27
URL: http://enevve.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag känner mig glad att jag slutade på det där jobbet. På mitt nya jobb har vi två aktivitetsledare anställda som ordnar aktiviteter flera gånger i veckan samt att vårdpersonalen är ålagda att tillsammans med den de är kontaktperson till göra en individuell aktivitet i veckan. Så det är promenader, fikastunder, tidningsläsning mm. På mitt jobb ser jag inga "sociala parkeringar" framför tvn som jag alltid såg när jag kom till mitt boende i din stad. Min sjukgymnast gångtränar tanterna och gubbarna varje dag så de är mycket piggare nu än vad de var i höstas. Det är så härligt att se! För min del är det ju mycket hjälpmedel men i och med att jag är med i ledningsgruppen så blir det mycket andra uppgifter också. I fredags ringde jag fem sjukgymnaster som vi vill ha på intervju. Den nuvarande sg ska sluta och då har det legat på mig att skriva en annons, läsa alla ansökningar som kommit in (44 st), välja ut fem stycken som nu den här kommande veckan kommer på intervju.



På det personliga fronten är det fortfarande väldigt trögt. I tisdags var vi på en privatklinik och pratade graviditet eller rättare sagt varför det inte blir någon... Läkaren tyckte inte vi hade försökt så länge "bara" ett år... Men ändå så tog de blodprover på mig samt en gynundersökning och mannen ska få lämna spermaprov. Läkaren pratade en del om det är min äl som är problemet då jag har ganska oregelbunden mens. Allt ifrån 24 dagar till 32 dagar. Vi ska först invänta provsvaren och sedan blir det ev. ultraljud av äggstockarna och efter det ev. medicin för att stimulera äl.

Just nu är det äl-tider så vi ligger i så mycket vi bara kan. Så vi hoppas att vi slipper gå vidare med ytterligare undersökningar.



Grattis till både dig och Alice i efterskott!!

2009-04-19 @ 16:34:55
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0