FotografTisdag!

Camilla: Det värsta med vågoholicen (iallafall jag) är ju att när man ändå inte ser något resultat så blir man så deppig att man vräker i sig någon onyttigt istället eller att en dålig vägning kan förstör ahumöret en hel dag.

Svintoflickan: tack för peppen det behövs =)

Vickan: Världens sötaste =)

Tess: Tack! Precis vad jag behövde höra omänskligt där satt den! =) Å vad intressant, ser det bra eller dåligt ut på din Viktklubblight variant??

Imorse vaknade jag UTAN huvudvärk & den har hållt sig borta hela dagen, gjort sig påmind pyttepytte lite nu mot kvällen, men jag antar att det var omställningen av GI rivstart det skulle ta ca 2 dagar stod det.

Idag åkte Alice & jag till hemstaden. Möttes av en halvnaken mamma/mormor som var mitt i morgonstöket, men Alice pysslade på:


Me&I klänningen & vita strumpbyxor med ankstjärt (leggingsen var ju påtok för stora skulle passa min systers4 åring typ)

När vi lekt en stund därhemma tog vi oss ner på stan. mamma frustade som en häst innan vi kom fram konditionen & orken inte på topp. Fotografen hälsade glatt berättade att vi skulle göra oss hemmastadda & att han skulle närma sig Alice försiktigt så det inte blev illtjut, men Alice älskade honom från första stund & var honom snabbt i hasorna & flörtade "Hon är inte blug va?" sa han till mig. mamma lämnade fram sin lapp där det står att hon inte kan prata men att hon förstår vad han säger. & så började fotograferingen först porträtt sen på en fotpall, sen vid en gammal dockvagn med en hund i & så i en fåtölj. Efter ca 50 bilder & en svettig mamma så var han nöjd. Alice strosade runt i lokalen på upptäcklsfärd medan vi pratade lite & vips klättrade hon upp i fåtöljen & fotografen kastade sig över kameran & knäppte riktigt gulliga spontanbilder =) Mamma stod & skrattade på sitt ytterst märkliga sätt bredvid & fotografen fattade snabbt att hon skrattade (man kan misstolka det som gråt eller någon djurfrustning oxå & folk brukar mest bli förvånade) men fotografen skrattade han med. Sen frågade han om mamma var hörselskadad, mamma pekade på mig & jag fick förklara att så inte var fallet, att hon hade ALS & därför tappat talet...

Vi åkte hem till mamam en stund till, gav Alice lunch & så fick hon bajsa lite innan vi satte oss i bilen, Alice somnade på 5 röda & jag kunde lugnt bära in henne & hon sov 1 timme till hemma.


Alice & Mormor kastar boll

Outfit nr 2.

Dagens meny:

Frukost: Omelette med bacon & champinjoner
Lunch: Samma som frukost
Fika: keso, kiwi & valnötter
Kvällsmat: Köttbullar med guacumole & grönsaker (åt så jag höll på att spricka)
Kvällsfika: ost & mörk choklad + te

Kommentarer
Postat av: Camilla

Exakt så funkar jag oxå ang vågen... Kan ju förstöra hela/halva dagen om man ser "fel" siffra, å det är inte så sunt =) Söta bilder! kram

2009-04-21 @ 20:26:47
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: Tess

Ang viktklubben light så vet jag inte än eftersom jag undviker vågen. Mina extrakilon jag dragit på mig under våren sitter som berg och jag går omkring i kjol och leggings för jämnan så jag vet inte=)

Vad söt Alice var i Meandi-klänningen, det är nog det finaste de gjort på flera säsonger. Skulle nog generera fina pengar på Tradera om ett tag men jag kommer inte ha hjärta att sälja den;)

Den sista klänningen på bilderna, outfit 2, var kommer den ifrån? Den var supersöt! Shopoholic? Jag? Helt klart=D

Bilderna kommer bli toppenfina, kul att din mamma kunde komma med!

Kramar.

2009-04-21 @ 21:10:53
Postat av: Sommartjejen

Vad roligt att det gick så bra hos fotografen, han är ju toppen också så det förstår jag! Mysigt att mamma var med också och fick så bra respons. Hon verkade nöjd efteråt. =)

ska bli jättekul att se bilderna sen.



Du reklamerar väl tightsen från Me&I, det får man göra och ska inte kosta någonting har jag för mig!

kramis från en lite trött systeryster med sjukling som hostar som en galning däruppe.

2009-04-21 @ 21:53:08
Postat av: svintoflickan

ååå va söta klännningar!!!!

va kul att din mamma följer me sådär o träffar folk o är social på sitt sätt.

spänannde me fotonen.

kram

2009-04-21 @ 22:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0