Fredagsjobb!

Idag är det jobbdag igen. Heldag idag & två dagar till inom loppet av 3 veckor. Sen har jag & Alice sommarlov! Nice!

Har faktiskt varit lite stressigt att hinna med både jobb & övriga aktiviteter, känns som att dagarna gått i ett. Kul men vissa dagar vill man bara slappa & vara hemma och pyssla.


Alice hade lite lite feber i morse med, så hon, farmor & hunden får spendera dagen inomhus. Ja hunden var ju med till Alice stora lycka. Ouf Ouf sa Alice direkt när farmor kom in genom dörren & leendetpå Alice var stort när hunden trippade in efter.


Idag har jag hämtat Alice fotografier hon tog på ÖF. Så himla söta. *mammas lilla hjärta* Hon är så fin. Fotografen skratta när han la fram korten och sa "En riktig liten gullunge" & det är precis det hon är & så titta han på mig & sa "Ni är inte helt olika".


Jobbdagen har flytit på, lite småsegt här och där, men som vanligt på fredagarna så eskalerar eftermiddagarna till skratt & flams. & så även idag. Idag har det diskuterats hur vida det heter Kontaktperson eller kontaktpersonal & det HETER kontaktpersonal, men vi ska demonstrera och börja skriva Ett kontaktpersonal & Kontaktpersonalet i journalen för vi tycker det är så fånigt!


Ska snart dra mig hemåt! Gosa in näsan i nacken på min lilla Trollunge & njuta av att det är fredag!


Dagens meny:


Frukost: Mild Lätt Yoghurt med frön, kanel & hasselnötter +te

Lunch: Omelette med sallad på tomat, lök & Fetaost

Fika: Apelsin & te

Kvällsmat: Egenkomponerad sås med Frästa Tigerräkor, grädde, dill mm, ugnsbakade grönsaker till mig & pasta till mannen

Kvällsfika: tänkte göra en mousse på grädde & 70% choklad + te


Kommentarer
Postat av: Tess

Nu finns bild på Alva i nya klänningen inne på min blogg=)

Kul att det blev fina bilder hos fotografen, har svårt att se att det skulle kunna misslyckas eftersom objektet är så gulligt;)

Varför denna tvist om benämning? Är det för att det inte ska förväxlas med kommunens kontaktperson? Jag skulle skratta ihjäl mig om jag såg att det stod "ett kontaktpersonalet" i en journal=D

Kram

2009-04-03 @ 22:10:16
Postat av: svintoflickan

å får man kanske se bilden sen?

hi,hi flirta fotografen me dej eller.

kram

2009-04-04 @ 17:55:40
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0