Gräsänkan & Titt-UtFian!

Sommartjejen: Det var väl kanske mer en hård beskrivning av en upplevelse än sanningen så att säga... Efter dagens rakning är väl du oxå sugen på en äldre man kanske?

Pyjamas: Vilket KAP du gjort!!Grattis! Om mannen lämnar mig för en Engelskkvinna han hittat i helgen ska jag bara ragga 50+! ;-)

Anonym: Jag ska ha både och, det är svårt att BARA ha linser tycker jag då jag inte vill ha dem inne hur många timmar som helst & glasögon trivs jag inte med till 100% även om jag använder dem mer & mer.

Smålandsjenny: Jag inte van vid det, inte uppvuxen med älgar på tomten, ett & annat råddjur kanske men en älg tror jag att jag såg första gången som typ 15 åring.

Idag tog vi sovmorgon, tydligen grannarna oxå eftersom de inte väckte Alice med bildörrarna förrän klockan 8. Vi spenderade förmiddagen ute i solen. Jösses vad varmt det var. Gick i jeans & tunika & stövlar. hade bylsat på Alice massa kläder men då svetten droppade fram på hennes nästipp fick jag skala av plagg för plagg. Vi har bankat ner markeringspinnar för rabatter, samlat lite fina stora stenar i en hög i väntan till bättre bruk & planerat lite trädgård i planeringsboken jag fick av mamma i födelsedagspresent.
Ritat hur framsidan ska se ut osv. Som ni ser så älskar Alice när vi får reklam, allt som går att bläddra i är favorit just nu, hon bläddrar i böcker, mina tidningar & hon bläddrar så fint så fint & tittat och tittar. Hon har inte rivit sönder en enda sida! *duktig tjej*



Grannfrun mitt över dukade upp picknick på gräsmattan & snabbt som ögat var grannen där med ungarna i släptåg, såg riktigt mysigt ut, blir bara mer & mer romatiskt den här följetången.

Vid 11 hade Alice tröttnat på att vara ute så vi gick in igen. Jag fixade lunchen & hon pysslar & pysslar! Vi tog en sovnings promenad & lagom när vi kom hem så anlände Alice farmor. Så hon sällskapade mig under lunchen. Sen tog hon sovande Alice i vagnen & travade ner till hamnen. Själv åkte jag till jobbet för genomgång av gemensamjournal. Fick syn på att Alice inte hade några skor med sig så jag fick stanna farmor på vägen & ge henen ett par små skor så Alice kunde fara omkring i hamnen.

Genomgången var bra. Den gemensamam journalen ser betydligt bättre ut än vår oändligt långa andra journal som ingen knappt ändå läser eller begriper eller hittar i. Nu blir det iallafall LITE lättare...

När jag kom hem hade mannen dykt upp från jobbet. Yrt runt & packat & haft rännskita som vanligt (resfeber) tjatade som en kärring om han verkligen kunde " klara sig med vårjackan" & "hur många kalsonger ska jag ta med" jag höll på att kasta ut honom innan han satt på flyget.

Vi han iallafall gå igenom trädgården gemensamt med lite planer för vad jag ska fixa med i helgen & då dök Alice & farmor upp. Alice glatt tjattrandes sittandes på knä åt fel håll i vagnen *Tokstolla* de hade ätit mjukglass & kanelbulle & lekt med andra barn i lekparken en tjej hade frågat "kan inte Alice få stanna lite längre" haha så sött.

Alice & jag skjutsade mannen till flyget, träffade C & S som oxå är änkor i helgen. De skulle fly till C´s föräldrars sommarställe & mysa.

När vi kom hem igen så lekte Alice tittut:


Var är Alice?

Titt-UT tjoar hon & jag kan inget annat är skratta, hon är ju för söt min lilla trollunge!

När min mat var klar fick Alice Popcorn & Fullkornsringar:


Vilket hon glatt mumsar i sig eller som här mest leker med!

Nu ska jag snart titta på Berg Flyttar in! Alice somnade sött vid 20 var trött efter endast 1 timmes middagslur.

Dagens meny:

Frukost:
stekt ägg & rökt skinka
Lunch: Grillad Halloumi med sallad
Fika: keso & kiwi
Kvällsmat: Gorgonzola späckad fläskfilé med blomkålsmos (riktigt gott, koka ett blomkålshuvud mjukt, mixa med 1 klick smör, salt & peppar)
Kvällsfika: Philadelphipa blandat med creme fraich & citron & färska ordgubbar +te

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Har hon fått egna ringar nu eller är det fortfarande Viktors gamla kvarlämnade? =)

2009-04-24 @ 22:20:26
Postat av: Tess

Hehehehe, mysig picnic alltså, det blir bara bättre och bättre det här;) Det var jag som var den anonyma med linserna, men det räknade du nog ut...

Vilka fina bilder!

2009-04-24 @ 22:49:28
Postat av: svintoflickan

åå de var nog jag som råkade bli den anonyma.ler.

ha en fin härlig dag..har ni lika soligt som oss..

kram

2009-04-25 @ 10:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0