Ilsket Babysim & Hemstadsbesök...

Somris: Ja "ingarna" är väl bättre än kakor men de är bra söta oxå, Alice är inte van vid allt fullkorn så hon springer runt & småfiser hela tiden tycker jag =) Du menar den antika 3 armade ljusstaken värderad till mellan 6-8000:- jag "ärvt" från morfar som ALLA barn älskar & leker med, de ljusen var redan av på 100 ställen hihi.


Svintoflickan: Det är konstigt det där, den kärlek man känner för sina barn går inte alls att mäta med kärleken till den man lever med, finns en bok om olika kärlekar, ska fråga min jobbarkompis vad den heter är nog intressant att läsa! Hur har det gått med lilltjejen & välling? Har syster vidarebefodrat mina tips?

Tess: Aha, då är det nog inte en likadant men en snarlik mössa, ska fota Alice från alal håll & kanter nästa gång hon har den.
Det fanns sånna där stickor OXÅ på festen som sprang runt med en nyfödd i famnen och magrutor på magen typ, men de dissade jag totalt ;-). Jag tror att mannen och jag har den svacka som mina vänner gick igenom då deras bebis var nyfödd & de inte tyckte deras män fattade ett piss & medan jag & mannen var närmare än någonsin & jag kände mer kärlek till honom än någonsin, den svackan tror jag att vi har NU. Mannen jobbar mycket, det är mycket i mitt liv, mycket som förändras, mycket som händer hela tiden, både sorg & skratt. Men det är ändå skönt att sätta ord på känslaorna för det blir så mkt lättare att ta tag i "problemen" då. Själv så började jag med lite "vuxenmys" igår =).

Har varit en händelserik dag, en dag full av både tankar & sysslor. Jag är fortfarande kvar i förälskelsen till Hannas skiva, den går varm, den beskriver min "ensamhet" som mamma. Att uppleva så mycket men inte kunna dela, den beskriver i ord " jag tror inte han förstår hur fort tiden går"... Samtidigt som den är så vacker att jag bara vill sätta mig ned & skriva, skriva skriva, jag vill jag vill jag vill oxå skriva så fina rader! Den yr i gång tankarna kring mamma, att det är så många stunder man vill ta tillvara på för snart finns det inga sånna stunder att ta tillvara på längre... Idag var jag så fylld av känslor när jag träffade mamma att jag valde ett litet avstånd. Hon lyste av fniss över sin nya rullstol, själv kände jag bara nattsvart sorg, varför min mamma? Jag såg sorgen i hennes ögon samtidigt som leendet spelade i ansiktet då hon tittade på Alice framfart hemma hos dem. Min lilla skrutta lär sig så mycket nytt, hela tiden, idag sjöng vi "Imse vimse" & hon kan alla rörelser & skrattar så sött! Hon lärde sig härma de kraxande fåglarna som satt i träden kring mammas & pappas hus. & Hon lös som solen när hon fick en alldeles egen smakbit från morfars delikatoboll.

Vi började dagen med Babysim, men fröken var inte ALLS på humör, hon skulle stå i trappen & sträcka sig efter leksaker under vattnet men hon klättrade bara ur bassängen, sen sög hon tag i bassängkanten & kravla sig ur den vägen, hon skulle absolut inte vara i min famn, skrek som en ilsk tiger & var så himla arg tills vi började sjunga lite på slutet. Hon vill inte vara i någon djup bassäng inte hon vill knalla omkring med vatten upp till knäna och plaska i sin egen värld.

Vi åkte hem & åt lunch, sen åkte vi till hemstaden. Alice somnade på 5 sekunder & gick att bäras in hos mamma & pappa där hon sov 1 timme till. Själv åkte jag till Frissan & bättrade på färgen som försvunnit. Nu är det mörkare igen "mustigare" som min frisör säger & de röda slingorna tydligare!

När jag kom tillbaka satt Alice hos morfar & åt banan alldeles själv. Hon biter av & tuggar så fint trots att munnen inte äger en endaste tandsing! Sen for hon runt i trädgården och huset:




Hon är så söt min lilla tjej, hon har blivit så stor & jag älskar henne så det gör ont i hela hjärtat. & jag njuter av varje sekund med henne & vi har riktigt roligt ihop om dagarna när vi donar, skrattar, leker & busar.

Idag jobbade mannen över 3 timmar, så jag hämtade sallad på vägen hem, Alice fick hemlagat potatis&morotsmos med falukorv & så åt hon ett helt pizzabröd man får med salladen. Sen har vi badat & tittat på tv & så nattades hon med majsvälling men hon är så hungrig numer så det blev 2 gflaskor idag innan hon var nöjd, mannen han hem till flaska nummer 2 så den fick han ge. Han ska jobba över imorgon med & sen på fredag kommer farmor & hämtar Alice för att jag ska jobba & på lördag ska mannen jobba & jag till Stockholm så mannen träffar inte Alice förrän på söndag...

Nä nu ska jag vara social & ta en kopp te med mannen (om han inte hunnit somna därute...)

Dagens meny:

Frukost: knäckisar med minilätta & ost + te
Lunch: pasta, tonfisk, cremefraich & sallad
Fika: 1 delikatoboll + te
Kvällsmat: Kebabsallad
Kvällsfika: torkad frukt, cashewnötter & te


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

vad är de cd skivan heter...

vill också ha den..

undra om man kan beställa på nätet...



boken lät ju me intressant förstås.



ja du..vällingen...vi försöker lite varje kväll..å hon smakar allafall.

i går slutade jag amma..o jag sov i hallen i natt men vaknade ju ändå förstås varje gång lillskruttan grät o de var måååånga ggr...

men hon bör klara sova utan mat...

och jag känner jag vill sluta amma innan hon fyllt 1 år..så nu är de igång..o jobbigt är de..

men hoppas kanske välling smakar bättre när hon inte har något annat att välja?



har din mamma fått rullstol..

förstår de måste väcka många känslor hos både henne o er...



kramkram

2009-04-16 @ 07:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0