Lite piggare Skruttunge idag!

Efter att mannen fått sitta hos Alice tills hon somnade igår så har hon bara vaknat 1 gång vid 4 på hela natten & sen sov vi till 7.40, mycket skönt & välbehövligt! Alice tempade 37,8 i morse, är inte alls lika hostig, har bara hostat en enda gång på hela natten & är piggare. Men trött! Efter en burkmat till "lunch" klockan 10 Så hon sover nu i sin vagn återigen till tonerna av Mama Mia filmen. Jag tyckte ju den var sådär första gången jag såg den, men nu tycker jag den är underbar!

Vickan: EXAKT det är samma! den klänningen är ju hur söt som helst. Köpte du orangea eller rosa tights till? Jag blev lite snål så det blev rosaprickiga som fanns på REA.

Sommartjejen: Eftersom att Nyponsoppan var ett test för att se om hon inte blev lika hostig och inte spydde slem som hon gjort efter vällingen så har vi inte prova EkoGo vällingen. Men det är helt klart ett hett alternativ. Hon har ju inga tänder ännu & hon drack inga mängder Proviva nyponsoppa (knappt 100ml) mot vällingen som hon suger i sig 280 ml av, så frågan är vad som är vad om hon äter för mycket välling eller om den gör henne slemig & kräkig. Eller om det bara är tillfälligheter alltihop eller beror på förkylningen & inte hade spelat någon roll vad vi gett henne de kvällarna!

Idag blir en innedag! Vill inte riskera Alice hosta & feber med några strapatser utomhus. Hade tänkt påskpynta & städa, men det blir bara städning då mannen glömde att ta ner påskkartongen igår *sur*. Får väl pynta lite ikväll när mannen kommit hem.

Dagens meny:

Frukost: Mild Lätt Yoghurt med frön & musli +te
Lunch: Omelette med skinka, lök & champinjoner + sallad
Fika: 1 frukt + 1 msk cashewnötter
Kvällsmat: Baconlindad kycklingfilé med grönsaksröra (man & barn får ugnspannkaka med bacon i)
Kvällsfika:Ost&Skinkrullar, 2 rutor mörk choklad & te

Tyvärr blir det nog ingen motion idag om inte Alice & jag provar Blossoms Power Yoga dvd jag fick med ToppHälsa =)

Kommentarer
Postat av: Vickan

Kul att vi köpt likadana klänningar! Men jag var ännu snålare så jag nöjer mig med tights från Lindex, Kappahl och H&M som hon redan har en massa. Det blev en sak var till barnen så till sonen som snart är 7 blev det ett par supersnygga turkosa canvasbrallor! Han blev helt överlycklig nu när han fick se dem! Synd att de ska vara så himla dyra:(

2009-04-02 @ 11:46:40
Postat av: Zeb

Skönt att det verkar vända för Alice!



Du är ju skitsnygg i mörkt hår! Ja, du var ju fin förut också, men detta var ännu snyggare, tycker jag!



Kram!

2009-04-02 @ 18:44:09
Postat av: Tess

Åh, den klänningen är så fin! Jag var på party för tre veckor sen och köpte den till Alva, tillsammans med den matchande scarfsen. Superfint ju! Även jag blev lite snål och skippade leggings. Sen efterbeställde jag dem i rosaprickar. Hon ska ha det imorgon=)

Hoppas lilla A snart är helt kry igen!

Kram

2009-04-02 @ 20:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0