MysDag

Vickan: Så du var så smart... Det är fina kläder, men när man vet att man skulel ha fått 3 klänningar för samm pris på de vanliga butikerna i stan så... Det var MÅNGA på partyt som inte köpte nåt, men jag får lite skuldkänslor och kan inte strunta i att handla när jag går på sånt där...

Zeb: Tusen tack! Jag trivs riktigt bra faktiskt! Kanske har jag äntligen hittat MIN färg?

Tess: Poppisklänning det där, men den var ju underbar! Väntar på kalasbilder på Alva =)

Alice sov 1½ timme på förmiddagen. & eftersom hon åt lunch redan vid 10 så blev det gröt mitt på dagen, rev äpple och blada i, var smaskens, men när jag sista tuggan gav henne bara äpple så fick hon en kväljning & kräktes upp 1/3 av portionen *förlåt snuttan* . Hon är så känslig, skulle verkligen behöva ett par tänder, men de verkar ta god tid på sig. Beklagade mig för min mammakompis idag "Alice kommer klappra runt med lösgom som en annans pensionär" då kontra hon med "Å Hugo får glida runt i peruk"... Hahaha, mammahumor! Alice fick som tröst en piggelin att suga på (rekomendation från sjukvårdsupplysningen om barnet drack dåligt, själv prova jag mest för jag tycker det är lite kul) men Alice är ingen gottegris, visst hon sa "Mmmmmm" två gånger & kasta sen pinnen i backen & ville inte se röken utav den...

Resten av dagen har vi bara slappat, mest legat i fåtäljen/golvet, tittat på tv, lyssnat på musik eller läst bok, Alice kan nu säga Muu, frusta som en häst, kvacka som en anka, skälla som en hund, brumma som en bil & guppa som en båt hihi, orkade inte dra fram dammsugaren förrän mannen kom hem & bar ner påskpyntet & solen lyste in så varje dammkorn syntes så fint i ljuset *panik*. 

Annars är jag lite sur på att alldeles för MÅNGA tar så stenhårt på att man ska amma. Bara pressen gör ju att mjölken sinar. Vafan ska man trilskas med noll mjölk & skrikande ungar när det finns ersättning?! Men men det kanske är så att alla mammor måste "offra" en unge på att se matens magi, amning, smakportioner & mat & vad olika det mättar & hur nöjd samma barn kan bli av bara något enkelt som MAT! Amning är suveränt när det funkar, men LÅNGT ifrån alla får det att funka, det kan inte vara bättre att låta en unge vara hungrig istället för att ge mat, bara för amningens skull... Men det är min åsikt! Tycker bara så synd om alla hungriga ungar därute som får diagnoser som "kvällsont i magen" eller "gaser" eller "kolik eller varför inte "mjölkallergi""...

Ska krypa till kojs med nya Glamour som damp ner i lådan idag. Fick en chock när vi hämta posten, det var ju sommarvarmt ute på framsidan -jag som inte varit ute på hela dagen! Jaja kommer väl förhoppningsvis fler soldagar med frisk Alice!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Å här känns de nästan jobbigt för de känns som jag "borde" sluta amma nu...skratt...



leagumman är me febrig...

inte kul när dom är sjuka.



nu sovdags..i morgon ska jag själv på lilla staden..



kramis o ha de bra



ps:vem har roligast nu då..brunetter eller blondiner..ler.

2009-04-02 @ 23:49:42
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Tess

Åh, jag håller med dig om det där med ammningen!

Då Alva var nyfödd fick hon inte rätt tag så hon fick inte i sig tillräckligt. Lösningen var att hyra en pump. Flaska var förkastligt tyckte BB. Men alva ville snutta så jag pumpade ut och gav på flaska ändå med kritiska blickar/kommentarer från BB-s eftervård som följd. Sjukt mycket pumpade jag oh fick nog igång en överproduktion. Ringde ammningshjälpen som sa

- åk och lämna pumpen. Alla klarar att amma, använd den inte och låt henne amma så fxar ni det.

Det tog en dag, Alva grät och fumlade och var hungrig, jag svettades och grät och sen plockade jag fram pumpen igen. Hade tänkt att göra så i 3 mån eller så, men efter 6 veckor funkade det konstigt nog. Det är min historia, och jag har ju liksom sett det från lite olika sidor. Dels de som faktisk frågar då man ger flaska på stan varför man inte ammar "eftersom det är bäst". OCh sen det där "alla kan amma". Fuck them..



Alva hade klänningen på sig idag till dagis, ska fota henne i em.



Kram

2009-04-03 @ 09:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0