Nya shopping ögon med linser...

Idag var jag hos Optikern för att prova ut Linser. Han såg att jag varit där för 1 månad sedan, men tyckte det var konstigt att han inte kände igen mig, han funderade en stund "Tjejer brukar förändra sig så ofta, har du Färgat håret?" BINGO! Först skulle han sätta in ett par linser åt mig, första ögat gick skitsnabbt, andra ögat gick inte alls... Efter 15 minuter suckade han & sa "Madame jag får nog bjuda ut dig på Middag" haha. Sen kom linsen på plats... Nog för att han är bra charmig min Optiker, om jag skulle tända på män i 50+ åldern så skulle jag ta honom på studs, men nu gör jag ju inte det. När väl linserna satt på plats & jag rödögd gick ut för en 10 min provrunda på stan så fick jag verkligen se staden med andra ögon.

Jisses jag vet inte om det var linserna eller att det kommer sommarnytt men HJÄLP vad mycket snyggt det hängde överallt. Toppar, byxor KLÄNNINGAR, jag hade velat ha det mesta, men jag hade ju bara ynka 10 minuter på mig & en alldeles för skral plånbok med mig så det fick bli ögonshopping... Detta kan bli livsfarligt framöver vill jag lova!!

När jag kom tillbaka så skulle jag själv prova att plocka ut & sätta in linserna, hjälp vad svårt det var när någon sitter & tittar på. När jag fixat det EN gång lämnade han mig ifred & jag skulle sätta i och ta ur 2 gånger & lämna dem i sista gången. Då gick det hur bra som helst!!

När jag skulle gå så packade han ner 4 par linser i min väska & hjälpte mig på med jackan, jag vet inte NÄR jag blev så servad senast av en man. Kanske ska fundera på det där med 50 + are iallafal, eller kommer det med åren kanske? Han är från Libanon oxå så det har säkert ett par fingrar med i spelet. När jag berättade om besöket för mannen så sa han "Ja han spelar nog i din liga" hmf...

Väl hemma iklädd linser blev jag lika förvånad varje gång jag gick förbi spegeln i hallen, jag ser verkligen ILLA, riktigt illa. Den där suddiga människan som brukar strutta förbi spegeln blev plötsligt fin i kanterna & konturer, såg minsta lilla fettvalk & rynka... Hm... Bra morot att fortsätta GI:n själv över helgen, bara sätta på sig linserna så vet jag att jag ska avstå både kaka, godis & glass. Mannen flyger till England imorgon med J för att skåla i öl & se på fotboll, återvänder måndag natt.

Alice & jag har inga direkta planer för helgen, får se vad som dyker upp, antingen en skön hemma helg eller så drar vi ut på lite stapatser. Har iallafall tänkt hyra en riktig tjerulle en kväll & mysa i soffan!

Har iallafall fått klart med jobbet om i höst. 50% ska jag jobba, ska ha planeringsdag med mitt team här i början på Maj & funderar över jobbtider osv hur jag ska lägga upp det hela... Spännande...

Idag när jag & Alice solade oss på eftermiddagen på Altanen, ok jag solade & Alice petade ner smörgåssmulor genom trallen. Så blev det fortsättning på min grannföljetång. Alltså vi har grannar både bredvid & mitt emot & den ena grannen är pappan hemma 50% med barnen & varje gång han är ute med barnen kommer grannfrun mittemot utstruttande & ska få barnen att leka. Jag säger till mannen att jag tror att de har en affär, såklart de inte har men fatta var spänannde om jag skulle kika ut bakom husknuten & se dem grovhångla bakom ett hörn. Grannfrun umgås även med den andra grannfrun ,men hon är inte lika "ärtig" då & springer inte så att tuttarna hoppar när hon jagar barn som hon gör när grannen är hemma...
Vår andra granne kom hem från jobbet när Alice & jag var ute & han frågade om vi sett älgarna på vår tomt i förrgår, NOPE inga älgar, såg då spår i jorden på tomten & så kom han ut med kameran & visar 6-7 bilder på en Älgko med kalv som står på vår tomt precis vid altanräcket! Jises! Fatta om man tittat ut genom rutan då, skulle man ju trott att man varit full eller något...

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Vad du är hård mot dig själv! Jag ser iallafall ingenting annat än en riktig toppenpingla när jag tittar på dig. =)



Du får tänka på att 50+:are nog inte är lika sexiga under kläderna som de är i sitt sätt att föra sig bland kvinnorna. Skrattade dock gått åt min kära svågers kommentar, hi hi...din liga!! ler



Du får väl komma hit i helgen om du får för långtråkigt. =)

kramis

2009-04-23 @ 21:41:17
Postat av: Anonym

Jag har haft linser sedan 1996 och ler igenkännande åt din upplevelse. Jag kom ut från optikern på drottninggatan, december månad och julskyltning. Allt lös så fint, alla färger var så klara och alla konturer skarpa. Jätteskillnad mot glasögon eller inget alls. Jag grinade lite och sa till min kompis: "Cissi, guuuud vad världen är vacker". Hehe. Kommer aldrig att glömma det=)

Kul med lite intriger i grannskapet, du får rapportera vidare. Kanske kan vara en bra mjölkko också att finansiera din shopping med. Smyg i buskarna och fota snedsprångarna. Sen utpressar du dem på mycket pengar och åker och shoppar. Voila!

Kram.

2009-04-23 @ 23:09:02
Postat av: Pyjamas

Hihi, ja själv kan jag bara varmt rekommendera 50+männen. Är gift med en och är själv 35, han är 18 år äldre. Mycket trevligt med en riktig man som landat i sig själv och behandlar sin dam som en drottning fniss. Och till råga på allt är han sexig även utan kläder. Snacka om högvinst :-)

2009-04-23 @ 23:19:24
Postat av: Sommartjejen

Pyjamas: Hi hi, ja då har du ju dragit en riktigt vinstlott!! =)

2009-04-24 @ 08:09:55
Postat av: Anonym

åå man kanske skulle satsat på en äldre man.ler.

ska du ha linser istället för glasögon?

du som köpt så fina.ler.

nu ska jag snart till stan...

kramkram

2009-04-24 @ 11:27:41
Postat av: SmålandsJenny

Älgar utanför fönstret är väl inte så ovanligt... utanför föräldrarnas hus var det inte ovanligt... men skitläskigt när man skulle gå ut och skaka mattorna å det stod en älg några meter bort...

2009-04-24 @ 15:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0